fredag 6 november 2009

Veckan försvann!!



 

Oj vad den här veckan har sprungit fort. Jag hann inte riktigt med och nu börjar det ju bli lite halvpanik igen. Ska ha födelsedagskalas här på lördag och det finns inte en kaksmula hemma. Jag brukar väl iallafall ha någon bullpåse i frysen , men jag frostade av den i söndags och inte ett dugg fanns. 
Undrar vart man ska ta dom timmarna ifrån då???



  
Igår var jag ju ledig, men då skulle vi iväg bort på kalas och kom hem sent. Ikväll var vi ut till Köpis i Valbo och köpte present till sonen och till andre sonens flickvän som fyllde 20 i veckan. Dom ska ha kalas imorgon. Då har jag lovat att hjälpa till lite. På söndag ska jag på kryddparty och då hinner jag väl inte börja. På måndag måste jag ju vara ledig, ska ner till Uppsala. Herregud man får åka till världens ände för mammografi. Ser ut att bli nattskift i veckan


Igår hade jag ju tid hos tandläkarn igen. Vet inte hur många gånger den ändrats nu. Tror jag väntat sen i våras. Ska ju göra en krona är det meningen. Men nu var tandläkarn sjuk (igen) och nästa tid fanns i januari. Då kan jag ju göra något roligare för pengarna. 
Tog tag i alla skott jag fått rötter på, som jag ska ta till sonen imorgon och satte i krukor

 
Annars jobbar man ju på. I onsdags åkte julsakerna fram. Trodde aldrig det skulle ta slut, men på något sett så lyckades man släpa ut det mesta från lagret.  Köpte en Dufvenkrooks hjortronglögg idag, men jag tror jag sparar liite med att öppna den. Måste ju provsmaka. Hjortron är ju såå gott.




 Vi fick "lite" snö igår med, men det regnade bort senare och idag har det småregnat hela dagen. Fy så trist, hoppas det blir lite bättre i helgen. Skulle ju behöva släpa bort rishögen som ligger kvar, men vill inte gå ut när det är så ruggigt.




Önskar alla en trevlig helg


4 kommentarer:

  1. Här har det kommit massor med snö i natt, ska fota lite sen när det blir ljust för man får ju vara rädd att snön smälter bort...
    Fina blommor du har den där första har jag också haft men slängde den efter att den blommat..
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  2. Ja, tiden den går!
    Och kalaset löser sig nog! Bara man inte får panik! Och tar det som det är, varken mer eller mindre!

    Önskar dig en bra söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Julsaker redan? Glögg kan jag förstå men jul i november.....
    Dan före julafton är vad som gäller för mig
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  4. Hej på dej..Bloggvärlden e fantastisk..Höll på med ett inlägg till sennan.just nu..och där hittade jag sej med din bloggadress..
    Önskar dej fortsatt skön helg
    Maria

    SvaraRadera