måndag 23 november 2009

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva idag, för det rör sej massor i min skalle just nu. Har jobbat i helgen och det blev en konstig helg. Fick reda på lördagmorgon att två av mina arbetskamrater blev rånade på fredagkvällen.  Fy jag blev alldeles iskall när jag hörde det. Det var en aning jobbigt att öppna den dagen, men det gick bra ändå. Sen har många tankar gått genom huvet i helgen.


Som tur var klarade tjejerna sej utan fysiska skador iallafall och pengarna var väl detsamma i det hela.
Vi var in på möte i lördagskväll där en kille från krissjouren var med.

Man har ju varit lite mer på sin vakt några dagar Hur folk ser ut o.s.v
  
Men på fredagkväll ska vi allihopa på jobbet gå ut och äta och ev gå på ett ställe där dom har trubadur. Kvällen får utvisa vad som händer. Roligt ska det bli ändå.


 Igår kväll kom jag plötsligt ihåg att det är ju första advent på söndag, hade jag helt glömt bort. Men jag får väl försöka leta fram några stakar och lite gardiner i veckan. Hade för mej att det var en vecka till kvar. Sen sätter julstressen in "pust".


Sköt om er


Kram





4 kommentarer:

  1. Urs! Otrevligt med rån! Men skönt att det inte blev några fysiska skador!!

    Hoppas ni får riktigt kul när ni går ut allihop!!

    Ha det gott och julstressa inte för mycket !!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men fyyyy så hemskt med rån!! Vilken tur att ingen blev skadad men jag förstår att sånt där tänker ni mycket på nu! Ha det så trevligt när du går ut! Kram!

    SvaraRadera
  3. Fy, så läskigt! Ja, det där tänker man allt på. Vi säljer ju knivar och du kan tro det hittas många tomma kartonger bland hyllorna. Sen blir man ju alltid lite på sin vakt när någon kommer till kassan med en yxa:-)Men hittills har det varit sådana som skulle köpa en.....
    Ha det så bra och kram!

    SvaraRadera
  4. Usch! Min äldsta dotter berättade igår att de haft en rånare med pistol i hennes butik häromdagen. Som väl var jobbade hon inte just då. Den ensamme rånaren fick inte en krona med sig, trots pistol. Han valde fel personal om man säger så. Att han var ensam gjorde honom nog, lite osäker och killen han gick fram till låtsades inte förstå vad han ville (kunde gått illa) Tiill slut gav rånaren upp och gick därifrån. Men det är ju inte riktigt så vi butiksanställda fått lära oss agera vid ett ev. rån. Hoppas ni får en trevlig fredag tillsammans / gittan

    SvaraRadera