måndag 30 november 2009

Blindstyre


 Har varit ledig tre dagar i rad nu. Det är man ju inte så ofta precis. Klev upp tidigt för jag skulle åka med"gubben" till Gävle. För senare skulle sonen övningsköra in och sen köra upp. På vägen kom jag ju ihåg att jag glömt glasögonen hemma. Kul det var att köra hem då: mörkt, regnigt och massor av möten. Kör på känn!!!
Kom helskinnad hem iallafall.


Så måste jag in på jobbet en sväng när jag ändå var där inne för jag måste skicka lönen imorgon och fixa några rapporter som ska iväg och kom inte riktigt ihåg hur man gjorde, var ju ett tag sen sist. Ringde sonen och det hade gått åt helsike igen med körningen. Jaja bara att ta nya tag igen det.

I fredags var jag ut och åt med jobbet. OHH jösses vad med mat man fick. Höll ju på att spricka. Dom pratade om att gå på ett annat ställe, men vid 9 började folk åka hem. Vadå tråkigt. Jag som skulle ha en helkväll. Lurad blev jag.
På lördagen var vi bjudna till bekanta och då blev det också en massa god mat.


Igår skulle jag ju byta gardiner i köket, trodde jag ja. Höll på att leta ihjäl mej efter dom. Till slut hittade jag dom nere i gamla tvättstugan längst ner i en korg OTVÄTTADE!!   Smarta jag då!
Men nu är dom tvättade så i morgon kväll då åker dom upp. 

Var ut till Köpis i Valbo ikväll och köpte windows 7 kanske skrivaren funkar sen. Gubben installerade ju nåt konstigt program förr och allt blev ju bara helknäppt. Mina fotoalbum ligger mapp i mapp i mapp. Jag blir snart GALEN



Men nu ska jag ta och äta nåt igen.




Ha en bra kväll



2 kommentarer:

  1. Men sååå synd att det inte gick vägen för sonen..så trist för honom! Till slut går det ska ni se och då glömmer man alla misslyckanden...men det är jobbigt under tiden! Hoppas att han inte ger upp!!! Kram! / Irene

    SvaraRadera
  2. Träna, träna, träna.... blir han lite skärrad när han ska köra upp kanske? Men ju mer han kört innan desto säkrare när han kör upp. Fast det är väl säkrast du tar på glasögonen ;-)
    Är det årets upplaga av Gävle-bocken? Ståtlig!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera