torsdag 19 november 2009

Ledig

Har varit ledig idag men inte gjort speciellt mycket. Vaknade före 5 i morse av en dröm. Somnade så småningom igen, vaknade vid 7 och somnade om till 10.  Men känslan efter drömmen fanns kvar och jag var frustrerad och irriterad. Ont i huvet hade jag också.
 
 Så nu på eftermiddan har jag tagit en rejäl snabb promenad, oj så varmt det blev, men säkert nyttigt, för nu känns det bättre igen. Var in och beställde tid hos frissan när jag ändå gick förbi. Så var jag in i vår enda klädaffär och kollade lite. Oj vad man blir sugen, men får nog vänta tills lönen kommer innan det blir nåt nytt.



 Var in på mitt gamla jobb och tog en fika med min gamla chef som jobbar där nu. Kul att prata lite strunt ibland. Var ut en sväng och hittade tre blommor som fortfarande härdar ut i det trista gråa. Eller blommor. Det nedersta är väl ett ogräs i allafall. Men gult och fint lyser den. Det enda gula som lyser nu för tiden.

Kom just på att jag har nog inte ätit något än idag heller, magen börjar knorra, så jag slängde på en hamburgare i brist på annat. Ingen annan är ju hemma och ska äta. Skönt att ta lite snabblagat ibland också.

Imorgon är det jobb igen 7-18 och sen har jag helgen på det. Det går fortare och fortare mellan helgerna, fast det ska vara 4 veckor emellan. Vet inte riktigt hur det går till.  


Ha en bra helg om jag inte hinner hit igen








1 kommentar:

  1. Trevligt med promenad, frisk luft och dessutom få njuta av en ledig dag, det har jag också gjort :)
    Däremot är det ytterst lite som ger färg i min trädgård numera, det stora grå dominerar.
    Ha en trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera