tisdag 24 november 2009

En månad till tomten kommer

Idag fick jag kliva upp tidigt fast jag varit ledig. Hade ju så´n tur att jag fick en frissatid klockan 9. Vad skönt att äntligen bli av med mössan. Så jobbigt när lockarna spretar åt alla håll och den här årstiden när det är fuktigt blir det ju ännu värre.  När jag var på hemväg började det regna och sen har det ösregnat hela dagen.
 
Fick skjuts av "gubben" ner, men sen skulle han och svärfar åka till Stenungsund till torsdag. Så jag tog en promenad hem. På vägen stannade jag ju och köpte lite hårfärg och fikade på mitt gamla jobb. Mötte sonen i dörren, han skulle in och skriva körkortsprovet. Just nu lider jag med honom, han kuggade sej för tredje gången och var SÅ ledsen, besviken och arg. 
  
Har tvättat rumsfönstren idag, men fuskade och tog bara insidan.Så kom det  upp nya gardiner. När jag ändå var igång åkte två stjärnor upp också. Slipper man hålla på med det på söndag. Sen är det bara resten kvar.
  
Tänk att det bara är en månad kvar till julafton, nyss var det ju tre, vart tar tiden vägen egentligen??
Måste vara nå´n som stjäl den för oss!!

Så nu är man nyfärgad och nyfriserad. Skönt!


Ha en bra kväll


Kram









6 kommentarer:

  1. Frissan väntar på mig på fredag morgon och jag våndas eftersom jag inte vet om jag vill ta topparna eller hela kalufsen! Julpyntet får vänta tills på fredag men känslan har inte alls infunnit sig. Sa just till maken att jag har ingen lust att hänga upp julgardiner än. Men det brukar ju ge sig =P

    SvaraRadera
  2. Skönt när man har varit till frissan. Och speciellt om man inte varit där på jätte länge. Jag måste också köpa färg :):)Tråkigt för sonen men hoppas att han testar snart igen. Kram Lena/isis

    SvaraRadera
  3. Snyggt det blev! Visst är det skönt när nån donar med ens hår.....
    Så synd om din son, du får väl hjälpa honom o plugga in teorin, det är ju som läxläsning, ibland fastnar det bättre om man kan prata sig igenom texten med någon....
    Får försöka få donat lite på torsdag när jag är ledig....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när man varit hos frissan! Jag har också klippt mig! Så synd om sonen...stackarn! Förstår att han är besviken och arg! Hoppas att han inte tappar sugen...till slut går det!! Ha en bra dag! / Irene

    SvaraRadera
  5. Du har ju kommit en bit på väg med pyntet.
    Går i funderingar om att köpa nya köksgardiner. De jag har är väl en 15 år gamla men av god kvalite så det är egentligen inget fel på dem.Snygg frissa och färg på håret.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  6. Sv: Ja någon gång då. Nej men när vi träffas. :D

    SvaraRadera