fredag 30 oktober 2009

Äntligen helg

Äntligen tog det slut på den här veckan också.  Kändes lite långt i måndags. Det har kommit massor av varor som skulle ut. Igår jobbade jag hela dan men det hände liksom inget. Tog inte ett dugg. Sen hade jag så himla ont i ryggen. Gjorde t.o.m ont när jag andades. Ja ja mycket gnäll också.

 
 Jag har väl lyckats lyft fel nångång "ler". Händer alldeles för ofta. När jag kom hem fick gubben lyfta mej och det knakade ordentligt, men bättre blev det  som tur var. Sen kunde jag andas ordentligt också. Tur man har en stark gubbe hemma. Visst jag vet att man inte ska göra så, men va gör man.
  
Idag har solen lyst och det var riktigt fint ute. Jag slutade 15, så jag hann se lite av den. Lite kyligt är det ute , men det kan det få vara, för nu har jag bara en rishög kvar att släpa undan. I morse var det så fint när solen lyste på alla gula och röda träd efter vägen.



  
I morgon ska vi iväg till en tjej och äta lite, får se om vi kommer ut och tar en öl eller nåt efteråt.  Hon har ju så litet hos sej. Kul att få komma ut lite mellan varven. Man kanske ska spöka ut sej till häxa. Nä förresten det behövs nog inte........

  
Ikväll ska vi bara varva ner och ta det lugn, jag ska gräva lite i skåpen får se om jag hittar nåt smaskens att tugga på också och några ljus att tända.
Var ut i veckan och lyckades fota  lite som blommar. Vallmon växer för fullt, kantnepetan vill inte sluta riktigt än och kärleksörten är bara såå fin mot allt brunt och grått. 

Slutar med en bild av vårt  spöklika päronträd som tappade alla löv över en natt.



Ha en bra helg!!


4 kommentarer:

  1. Tur att ryggen rättade till sig igen!
    Själv har jag probelm med nacken och sedan igår kväll provar jag att ligga på spikmatta - hjälpte riktigt bra, så inatt sov jag och idag har jag kännt mig som människa =)
    Har annars väldigt bra hjälp av en jätteduktig massör, men han är så duktig att han har fullt upp. Så nu får det bli spikmatta tills han har tid för mig.

    Skönt att bara har en hög kvar att ta hand om i trädgården!
    Själv har jag småhögar som ligger sedan några veckor tillbaka och finns mycket kvar att klippa ner. Var rena djungeln här när vi flyttade in i sommras.

    Ha en riktigt skön helg med härlig utekväll !!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Fy för ryggont, det är inte det minsta kul!! Hoppas det ordnar sig.
    Skönt de dagar man hinner hem förrän det skymmer och man kan njuta lite av den ljusa delen av dagen.
    Sköt om dig! /Bea

    SvaraRadera
  3. Ja, det där med ryggont känner jag alltför väl igen efter de senaste två månaderna. Nu är det nästan helt borta, men så fort jag lyfter för mycket (typ en matkasse) så känner jag smärtan igen. Det där med att bli lyft av maken har jag inte vågat mig på ännu. Han försökte, men precis innan jag "lyfte" så skrek jag NEJ......
    Ha en fin helg. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Har du testa att försöka hänga på en dörr? Eller en lagom hög gren i trädgården.... som i en trapets ungefär. Då rätar kroppstyngden ut kotorna o nerver som hamnat i kläm har en chans o komma loss....
    Ha en riktigt skön allhelgonahelg
    Nina

    SvaraRadera