måndag 9 november 2009

Dagens irrfärd

Ja idag har jag varit ute på äventyr ska ni veta. Tur ingen var med, men då kanske det gått lite fortare.
Skulle ju ner till Uppsala på mammografi. Ja bara 9,5 mil dit och lika långt hem. 
Ska kanske inte tänka högt vad jag tycker om att behöva åka till världens ende för det. Tidigare fick vi åka till Tierp och det går väl an. Men har man bara 2 mil till Gävle tycker jag ju att vi kunde få åka dit istället. Men NEJDÅ! 


 
 Gubben programmerade in GPS en i morse så jag skulle kunna hitta dit. För jag har ju ett lokalsinne som inte funkar så speciellt bra. Allt gick bra ända till en rondell där "kärringen" sa - ta andra höger i rondellen. Vilken jäkla rondell???  Det var ju en avfart !!!.


Sen hamnade jag i ett bostadsområde innan jag kom ut riktigt igen.
Till slut sa "kärringen" -  Du är framme.!!  Vadå framme. ???? Mitt på en gata, såg inte ens huset jag skulle till, inte förrän jag snurrat ett varv runt kvarteret. Så var det ju det där med parkering. Finns ett tvärs över gatan sa "gubben". NÄÄÄ det låg alldeles bredvid.
 
 
Fast jag hade så gott om tid på mej kom jag nästan för sent iallafall
Sen lyckades jag ju åka fel på hemvägen med för "kärringen" sa för sent att jag skulle svänga höger. Inte så lätt det i rusningstrafik. Så det blev en liten extrasväng på nån mil då med.
Uppsala är ju en jäkla stad att köra bil i. Rätt som det är dyker det upp en cyklist framför motorhuven och varenda jäkla gata är ju enkelriktad.


Nej nu ska jag gå och fixa kaffe för det har jag inte fått sen frukost och nu har jag göront i huvet.


Ha en bra kväll

3 kommentarer:

  1. Jisses vilket äventyr bara för o få brösten pressade..... Vet inget värre än mammografi alltså! Skitont!
    Tur att du tog dig hem igen ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. GPS ger jag inte mycket för. Jag förlitar mig på mitt lokalsinne och ska jag på nya marker skriver jag hellre ut vägbeskrivningen på hitta el. liknande. Uppsala verkar likt Lund när det gälelr bilkörning med studenter på cykel som riskerar både sitt och andras liv som de cyklar. Enkelriktat är det också överallt iiennrstan, men man lär sig med tiden. Hoppas huvudvärken släppt och att du får en bra dag / gittan

    SvaraRadera
  3. Vilken dag! Hoppas du får ta igen dig under dagen och bara ha det gott! /Bea

    SvaraRadera