söndag 15 november 2009

Bara vara dag


Idag har jag haft en nästan "bara vara" dag. Slängde i en maskin tvätt på förmiddan och böt lakan i sängen. Sen tog jag en bok och satte mej i skönaste fotöljen och där blev jag sittande med " styvdottern"  till nu. Nu är den slut så jag måste leta rätt på nåt nytt. Det finns ju en del i hyllorna men det är svårt att vet vad jag vill ha idag.






I fredagskväll gjorde jag ju tårtbotten till kalaset igår. Jamen va sjutton tänkte jag på då???
Gjorde dubbel sats och hällde i långpannan!!!  Ja har den varit mindre har det väl gått bra, men nu blev den en cm tjock. Dela på den om ni kan!!!


Så det blev akututryckning till affären på lördagförmiddag och köpa fler, för släkten är stooor på båda sidor. 
Kalaset gick bra och sonen var nöjd. Tänk att "lillen" är 19 år. Inte klokt vad åren går. Den lilla busungen har blivit en 170 cm skäggig, snusande, sovande man som lufsar runt härinne mellan varven.



När hände det egentligen????






Nu ska jag fixa lite kaffe så ska jag mumsa i mej en stooor bit av tårtan som blev kvar. MUMS!!



Ni får ha en bra söndagkväll

2 kommentarer:

  1. Här är också tårta kvar och en massa mat. Att jag aldrig lär mig...........men det blir ju bra att ha i matlådan! Ja, inte tårtan förstås, den får väl ätas upp. Här var det en tonåring som skulle firas. Egentligen fyller han på tisdag, men vi firar lite i förskott. Visst går det fort!Skönt med en sån där baravara-dag. Det behöver man ibland. Även jag som "bara" går hemma på veckorna. Det är ju rätt mycket som ska fixas med då också......
    Ha en fin vecka. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej på dej...jo att skriva av sej..gör gått..
    Må så gått...Maria

    SvaraRadera