lördag 5 december 2009

Tiden rusar iväg....


och det är bara att följa med. Dom där julgardinerna jag skulle ha upp i tisdagskväll, dom kom inte upp förrän idag dom. Men nu så sitter dom där. 
Så har jag tagit mej i kragen och slängt soffklädseln i tvättmaskinen också. Blev lite fundersam när en på jobbet sa att hennes svarta blev grå i tvätten. Min är ju vit o svart randig. Såg nästan framför mej att allt blev grått. Men det hände inget med den, som tur var.



Det har varit en jobbig vecka som gått, med en hel del fysiskt arbete. Men vad nöjd jag känner mej. Äntligen ..... har vi hunnit ikapp på jobbet, med sånt vi pratat om att vi ska göra (hundra gånger, minst).
Vi har hunnit rensa och röja på lagret .Så slängde vi i en massa  grejor i en låda och satte 10 kr för rubbet. Morgonen efter var det nästan tomt. Slipper vi inventera det en gång till också.


 
I morgon ska jag nog försöka hinna göra en pepparkaksdeg. Yngste sonen VILLE baka i år också. Lika bra att han får det då. Känner att det nog blir en light jul i år. Jobbar julafton och ska inte vara hemma på kvällen. Huvudsaken jag får skinka, hemmagjorda köttbullar, hemmagjord sylta (om gubben fixar den), röd rund edamer så klarar jag mej. Lussekatterna finns på affären om vi vill ha. 
O i morron är det redan andra advent.


Ha en trevlig helg





4 kommentarer:

  1. Julbordet har vi ransonerat så numera finns det bara favoritmaten kvar. Man kan ju undra vem man tidigare lagat alla rätter åt? Brunkål är ett måste, allt det andra kan jag faktiskt vara utan =) Men idag har jag rullat köttbullar, gjort pepparkaksdegen och brunkålen.. ja, den ligger i frysen sedan länge. Man ska inte ställa för höga krav på sig själv i juletid då hinner man ju inte njuta. Ha en skön kväll / gittan

    SvaraRadera
  2. Har en vegetarisk son som jag firar julen tillsammans med. Så det blir en massa spännande julmat av annorlunda slag ;-)
    Har inte hittat någon ersättning för skinkan dock... men vi brukar åka o hälsa på hos min bror så det fixar sig.
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Javisst går tiden fort nu men man får försöka ta det lite lugnt ändå! Det kommer allt bli jul ändå! Ha en fin 2-a advent! / Irene

    SvaraRadera
  4. Ta det lugnt så du inte sliter ut dig! Jag ska också tvätta min soffa innan jul. Jag köpte en vit och den har jag tvättat massor av gånger och den blir lika fin. Det enda är att det är en hörnsoffa och det går inte att dela "undertyget". Så det är tur att jag har en 7 kgs maskin.
    Vad festligt........har du lagt in livebilder på julbocken?!! Då har ni ju snö!!
    Jag har inte kunnat blogga som jag vill på sistone. Det har varit struligt med nätet, men nu ska jag försöka hinna i kapp mig hos alla!

    Kram Anette

    SvaraRadera