söndag 28 februari 2010

Hoppla!!

Har tagit det ganska lugnt i helgen, var dötrött i benen på fredag em. Tvättat lite och mest suttit och glott på dataskärmen. Det var meningen att grannarna skulle komma över igårkväll, men dom blev sjuka , så det blev inget. Men idag fick jag tummen ur och började plantera fröer. Det ska väl i allsindar bli vår nångång, kan man ju hoppas. Så det går att plantera ut sen.

 
Började räkna ihop alla krukor. En i kylen, 5 på frysen, 3 lite svalare och 26 runt i fönstren.  Blev väl 35 olika det. Himmel o pannkaka, vart ska jag sätta allt ute sen då?   Ändå har jag vallmo, solrosor och lite annat som ska i jord senare med. TÄNK när alla ska ha varsin kruka sen!!???
Då får vi nog bygga ut. 

 
Igår började det snöa igen och kom nog en dm halvblöt snö inatt. Ska dom aldrig stänga av däruppe???   Ja och imorgon börjar en ny vecka. Får se hur många dagar man kommer i tid då då. Då har jag ingen bil hemma heller, utan måste åka buss. "Gubben" ska upp till Luleå och ha kurser. Själv ska jag iväg till Stockholm på säljkonferens på torsdag. Det blir väl en dag med korvstoppning, som förra gången. Men det kanske blir någe god mat, kan man ju hoppas.

Ha en bra söndagkväll
glåitter-graphics.com

3 kommentarer:

  1. Va´kl med så mycket fröer. Det blir spännande. Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en kul vecka.... fast det är klart, jag har min son boende i Stockholm så dit längtar jag alltid ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. här har det snöat massor idag! Börjar bli så trött på snön nu! Men Milla gillar den :) Härligt med frösådder. Jag ska snart börja så det som ska sås i mars! Ha en bra kväll! / Irene

    SvaraRadera