söndag 7 mars 2010

Vilken dag igår

Visst är det härligt att vakna efter en tuff vecka och SOLEN bara vräker ut sin värme ute. Äntligen !!!
+ 5 grader och det droppar från taken.
Det var igår det. Idag är det inte lika varmt o skönt ute - 5 grader och mulet

I torsdags var jag o en kille på jobbbet till Arlanda på "Våga sälj " träff.  Blir lite jobbigt att bara sitta på rumpan en hel dag när man är van att springa runt. Sen var det ju svinkallt i lokalen. Det var väl för att vi inte skulle sitta och sova. Fick väl en del nya tips o ideer, får se om man får tid att göra det också

  
Vaknade klockan 11 igår så det var väl nödvändigt att få sova då. På eftermiddan när solen kom till altanen gick jag ut och försökte skotta fram solhörnet. Men fy farao vad snö det fanns där och i botten låg 1 dm is och flinade åt mej. Ja men nu kanske det töar nästa gång det blir varmt, så man kan gå ut och mysa lite.
  
Råkade titta en våning upp och där hängde det här........Jag hoppas det smälter på taket, vete sjutton om altanen håller om det ramlar ner. Måste ut och försöka ta det värsta idag.
  

När jag dammsög igår hittade jag tre skålar med fröer som jag la i blöt förra helgen!! 
Ja jag hade glömt bort dom i allt annat. Var och kikade på fröerna och där har det minsann hänt saker. KUL!!

Nej nu ska jag ta en sen frukost, och slänga i en maskin tvätt, eller tvärtom.


Ha en bra vasaloppssöndag
 

1 kommentar:

  1. Låter som en häftig vecka ja.... O inga hål så du kunde åka ner till Bergianska o kika runt i växthusen o få lite värme i kroppen?
    Har också skottat fram lite soliga vrår idag ☼
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera