måndag 22 februari 2010

Varsågod skölj!

Kommer ni ihåg fluortanten???
Varsågod å skölj!!

 Här har jag ett gäng på gång som måste blötläggas först. (Ja jag vet julen är över men man tager vad man haver). Ska bli spännande att se vad allt blir för nåt.


Jag kommer ju inte åt mina krukor då dörren är fastfrusen. Men hittade ett helt rör med plastmuggar i ett skåp. Gissa att jag nöp dom fort innan nån annan ska ha dom till nåt.
Har satt chili, gul paprika, avocado och vit o svart tacca än så länge, men det syns inte ett spår till grönt i krukorna. Lika lite grönt som ute.


Idag skulle man allt ha varit isbjörn. Fy hundan va kallt det var i morse. Vaknade och termometern visade - 25 grader. Tänkte dra täcket över huvet och glömma gå upp. Men det var bara att masa sej iväg. 6,25 skulle bussen gå. Inte f..n kom det nån buss.  Till slut kom en annan buss så vi frågade vart våran buss var. _Den är inställd, det har dom sagt på radion !!??? Vem har med sej radion till bussen då????
6,55 kom äntligen nästa buss. Som tur var hade jag klätt mej ganska ordentligt, men glömde långisarna i brådskan.
Har jag vetat det har jag ju hunnit äta en lång rejäl frukost istället för att kasta i mej en macka bara. Nu tog det ju bara halva dan att tina upp ordentligt.

Nog gnällt!!!
Vilket kanonväder det blev idag ändå. Solen har lyst så fint på all snö.
Ha en bra kväll

2 kommentarer:

  1. Men så tokigt med bussen! Hur skulle ni kunna veta att den var inställd! Hihi..ibland får man såå tokiga svar! Du ska se att det snart gror hos dig! Plötsligt så bara händer det :) Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera
  2. God dag yxskaft! Tur du har dina fröer o trösta dig med ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt i drivorna
    Nina

    SvaraRadera