lördag 13 februari 2010

Fick mej ett gott skratt!!

Idag känns det en aning segt ska jag säga. Min jobbhelg nu. Jobbade 7-18 igår och sen iväg på syrrans sons 18 års kalas direkt på. I morse skrek klockan 5,20 igen. SUCK!!!
Tänk att det är såå j....a jobbigt att gå upp just den här lördagen. 
Som tur är får jag sova en HEL timme till i morgon bitti.  Sen är det 4 veckor till nästa helg och dom springer iväg.
Hämtade sonen på hans jobb när jag slutade för han skulle iväg och fira kinesiskt nyår.


Måste bara berätta en liten sak som hände igår. LOVA att inte skratta.
Jodå DET gjorde jag, fast först sa jag en del inte så fina ord


JAG MÅLADE KONTORET SVART!!

  Ja när det händer så händer det med fart. Undrar vad dom säger på måndag jag????
Skulle ju bara lite snabbt springa upp och attestera lite fakturor innan jag skulle gå hem. Så började ju skrivaren strula när jag skulle skriva ut en 7 sidors faktura. Till slut blev jag så förbenad så jag slet ur trumman och DÅ lossnade det en del, så hela alltet flög runt kontoret.  Över bordet och golvet och överallt. Jösses hur mycket pulver som rymdes i den då!! 


Det ljusa tangentbordet är inte ljust längreoch kommer aldrig att bli.Lyckades göra det hjälpligt rent ändå, men mellan tangenterna får jag väl pyssla med på måndag, eller också får nån prao göra det.
Golvet blev såphalt och jag kände mej som Bambi på hal is, när jag försökte ta reda på  allt.
Stora svarta fotspår lämnade jag efter mej hela vägen ut i köket, så jag fick ju torka golvet också.  
Ja har man inte att göra , så skaffar man sej!! 

Nu ska jag vara lite social ett tag innan kudden väntar.

Ha en jättebra Alla Hjärtan DAg











5 kommentarer:

  1. Oj, vilken otur och du, jag skrattade faktiskt inte! Tänker bara på hur mycket extra städning det blev ...!
    Hoppas det går bättre nästa dag på jobbet.
    Ha en fin Alla Hjärtans dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Oj stackars dej,,jag hade min fadäs med sot i hela tvättstugan förra söndagen,,så jag vill inte heller skratta,,
    ha en go alla hjärtans dag kram Monica

    SvaraRadera
  3. Printer-sot är inget vidare.... kan nog hålla mig för skratt jag med.....
    Hoppas du inte fick på kläderna för det kanske är svårt o få bort i tvätten.....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  4. I sådana sammanhang går det allt att hålla sig för skratt. Att låta någon prao ta reda på vad du ställt till med är onekligen en väldigt dum ide, tycker nog att ställer man till så tar man rätt på efter sig själv.
    Ha hoppas tangentbordet är rent n.
    Susanne

    SvaraRadera
  5. he he fniss ibland borde man ha en kamera på sig så att man får det inspelat. Kan liksom se molnet!

    SvaraRadera