torsdag 25 februari 2010

Sådax

Hade klockan på ringning halv 8 idag så jag hade koll om sonen klivit upp. Han skulle vara inne i Gävle och köra på förmidda´n. Han hade ju fullt sjå med hockeyn så han hade glömt tiden. Tur att kära mor vaknade i tid då.

Solen sken som en galning och fåglarna sjöng. Inte varje dag det händer minsann.
Under dagen har det mulnat på och dom har ju lovat mera snö ändå.Men nu är det ju bara nollgradigt ute.


 Här står vit o svart Tacca och Flamingonäbb i värmen på frysen


Har plockat undan en del idag, rensat en massa gamla papper o annat.
Har planterat alla fröer jag hade i blöt. Himmel vilket pillgöra det var med en del av dom. Fastnade ju på fingrarna hela tiden dom små rackarna.
Så hittade jag några till att lägga i blöt.
Snart så kan man ju så alla andra 711 frön också. Hehe va" gubben" ska bli glad när jag barrikaderar arbetsrummet!!


Här har det ju inte hänt så mycket än
Vit o Svart Tacca






 Var ut en sväng på altanen och tittade . Jaaa där såg det ut som sjutton. Den citrusen blir ju aldrig vad den varit och pellisarna såg inte ett dugg roliga ut. Inne i "kuvösen" hoppas jag att något har klarat sej iallafall.

Var ner och köpte busskort för en stund sen. Så tog jag en sväng förbi frissan och fick en tid redan på tisdag. Härligt!!
När jag kom hem fick jag hela handtaget med mej in på hallgolvet. Och resten låg ju på trappan. Så hade lampan i hallen gått åt fanders också. Jobbar svart jag!!  Till slut fick jag fast eländet igen. Förstår inte att allt händer mej.
Är jag född klumpig eller ???
 
Jaha så kom jag en halvtimme för sent till jobbet igår igen!!  Andra gången den här veckan.  Jodå bussen gick nästan i tid, men när det var 2-3 km kvar hade en lastbil ställt sej på tvären, med en trasig växellåda. Så det var ju bara att knata om man skulle komma i skaplig tid. Var "bara" -17 då. FYYYY vad jag har frusit i veckan. Blir jag inte sjuk nu lär jag väl aldrig bli det.
Nu har "gubben" fixat lite fika., så det är väl bara att fika då.

Ha det bra i snön

1 kommentar:

  1. Låter som en häftig vecka.... Vi får hoppas det är sista omgången med snö som kommer för jag tror alla är hjärtligt trötta på o skotta o halka omkring i eländet....
    Har precis varit ute o försökt få undan det mesta av blötsnön för fryser det på har jag inte en chans sen....
    Duktig sonen är som inte ger tappt med körkortet.... men det är klart, långt till stan är ju en god motivation....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera