lördag 9 januari 2010

Mera snö


Här är fortfarande nästan lika kallt som sist. - 20,1 klockan halv 11 idag och DÅ sken solen.
Häromdan fick vi väl en 2-3 dm snö på allt det som redan ramlat ner, så nu får det VARA NOG.
 
Fortsätter det så blir det väl som när Gävle snöade inne -98 tror jag visst att det var
 



Kommer ni ihåg det där fågelbordet jag aldrig fick på plats?? 
Här står det på trekvart och skäms. Sonen o "gubben" skulle ju försöka, men lyckades inte heller, hehe.
Inte bara jag som var för klen då.

 
Men dom såg ju att nåt hänt med röret. "Någon???" hade varit och kört över röret med gräsklipparen i höstas, kom jag ju på då. Så bladen  vek sej åt alla håll.
Undrar vad det var för klantfia då?



Igår fick vi en ny fax till jobbet för den gamla hade gjort sitt. Så jag skulle försöka få fart på den nya. Gick ju bra det bara man gjorde som det stod i boken. Så skulle en tjej faxa och det kopplade upp och började ringa i faxen, konstigt sa vi.
Ja men det kanske ska vara så då.
Men sen började faxen ropa HALLÅ........HALLÅ.....
Vi bara tittade på varann som två idioter och sen bara frustade vi av skratt.

Teknikens under..........
Men sen funkade den som den skulle, var väl bara inkörningsproblem.....





Ha en bra lördagkväll





4 kommentarer:

  1. Jag kan mycket väl förstå att du tycker att det räcker. Jag är så trött på det redan och vill bara att det ska försvinna! Jag vill ha sol (det har vi ju förvisso) och grönska / kram

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja precis, där vid hängbro. :)

    SvaraRadera
  3. Ja, nu tycker jag kylan gjort sitt och värmen kan komma. Uj, vad mycket snö ni har.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Jag har varit lite krasslig och inte orkat njuta av snön, men igår kände jag en vändning, så nu njuter jag (hur konstigt det än låter... ;) av snö och kylgrader!

    Oj oj. Ja, tekniska apparater har verkligen sitt egna liv...! ;)

    Utrensning. Källare...
    Huuu ja... Hoppas jag kommer så långt som till källaren !!!

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera