onsdag 6 januari 2010

23 grader kallt !!!!!!


Idag har det minsann varit myggfritt ute!!
Vaknade i morse och det var -23 grader. BRRR!!! 
Vilken tur att man är ledig och slipper ut i kylan.
Var ut på trappan och tog en bild ut över älven, ser ni ångan som stiger bakom snöhögen??

 Men visst är det fint när solen skiner på all snö som ligger nu. 


Lekplatsen här utanför är ganska öde idag 

  
Vägen ut till sonens krypin

  '
Inte har det blivit många knop gjorda idag. Har haft ont i bihålorna och är lite förkyld. Har mest suttit här och surrat runt på olika sidor.

  
Tänkte titta lite mera i Impectakatalogen också, få se om det finns nåt som passar idag. 
  
 Den här tycker jag ser lite läcker ut, eller???

Var ut på altanen idag och kollade lite. Där var det nollgradigt, så nu drog jag på elementet och hoppas att dom 2 pelargoner som står utanför kuvösen klarat sej ändå. Var lite varmare  där inne för jag hade dragit ner.  Det visar sej till våren.

Förresten är det bara jag som tycker att det börjar bli LITE ljusare längre på dagarna ??




Ha´t bra i kylan






5 kommentarer:

  1. tack för titten! Ja det der ut som ni har massor av snö och massor av kyla ni också!
    Längtar verkligen till våren, och den lär man ju få vänta på ett tag till...

    SvaraRadera
  2. Oj vad kallt du har det! Jag har "bara" -15 idag! Men visst är det vackert ute nu! / Irene

    SvaraRadera
  3. Oj, även vi har kallt - 28 idag! Nu skall jag till frissan och drar mig för att sätta näsan i dörren :))
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  4. Även om vi inte har lika kallt så är jag tacksam för att slippa gå ut. Taccan beställde jag frön till från Impecta men blev rikitgt besviken. De hade inte fröna i lager än och då går de inte att beställa. De restar ju inte för senare leverans heller utan då får man göra en ny beställning vilket ju kostar lite grann. Det får väl bli ett annat år för min del. Så är det när man har bråttom =)

    SvaraRadera
  5. Fy vad ruskigt kallt.... Här har det `bara´ legat runt -10 idag. Var riktigt skönt när jag var ute o skottade undan gårdagens o nattens duntäcke! Men nu börjar det kännas svalt inne...... Så många växter du övervintrar. Blir fint till våren ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera