söndag 3 januari 2010

SNÖ


Himmel vad snö det har kommit dom sista dagarna Man har ju skottat sej både ut och in. I morse när jag vaknade hade det äntligen slutat. Nästan så att solen ville visa sej, men det varade inte så länge innan det där vita började ramla ner igen.


 Undrar jag när man kan äta frukost här igen?


Idag blir det inte så många knop gjorda här känner jag. Har lagt i en maskin tvätt tidigare. Vaknade i morse och var rejält förkyld i näsan.

 
Stubben är ca 1 meter hög
Nyårsdagens kalas gick ju bra. Det kom ju inte så många när det var så himla dåligt väder,sen var ju inte alla i körbart skick heller. Blir ju så när man ska fylla år en så "dum" dag.

 
 Rönnbär med hatt
Igårnatt vaknade jag vid 3 och kunde inte somna om, vete sjutton vad det var. Jag som somnar så fort jag nuddar kudden och sover fram till klockan ringer i vanliga fall (helst lite till också).

 
Solaltanen
Klockan 6 var det uppställning på jobbet för inventering. FY vad jag inte tycker om det. Tråkigt är det och lång tid tar det, men det ska ju göras ändå. Hej o hå!
Klockan var väl 18,30 när jag var hemma igen. Då hade jag ju letat fram bilen under all snö först också. Så lång dag blev det ju. 

 
Välisolerat tak 
Det sista jag gjorde så var jag inne i frysrummet och rörde runt. Fy så kallt om fötterna det blev till slut, men nu är eländet gjort, till nästa gång.
Bara en del kontorsjobb kvar måndag och tisdag. 

Jag frös som sjutton när jag kom hem och landade invirad i en filt i soffan resten av kvällen. SÅ trevlig så.

 
Idag har jag ont i hela kroppen, tydligen har jag en del muskler som jag inte visste om. Men ryggen och höfterna är ju helt kassa idag. Så därför sitter jag här och ugglar. Har hållt på lite med TB men har inte bestämmt än hur jag gör

''Infarten
För tillfället ser det ut som jag blir kvar här. Så krångligt att lära sej massa nytt. "Tant" börjar bli lite för gammal för sånt, fniss.Jaja vi får väl se. 

Skickar en massa snöiga kramar till er

 


2 kommentarer:

  1. Ja, det var snöigt minsann!
    Jag som tyckte vi fått mycket snö, men det ser ut som ni fått mer!
    Det mesta av vårt kom på juldagen och annandagen. Så nu har det varit färdigskottat ett tag... *skönt*

    Önskar dig ett rikigt fint 2010 !!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snö i massor över hela Sverige..... eller som sonen uttryckte det, `Vi har fått tillbaka en årstid!´ O det stämmer ju!
    Känner som du med TB... få se om jag lyckas byta avatar idag. Isak har skickat ett mail men jag har inte testat ännu.
    Ha´t himla gôrgôtt på nya året
    Nina

    SvaraRadera