onsdag 27 januari 2010

Nästan julafton idag









 
Ja nu har jag pulsat mej till bussen i Gävle och pulsat mej från bussen här hemma. Som tur var det en buss som gick förbi här så jag slapp gå dom 2 km hem. Igår höll jag ju på att frysa ihjäl när jag gick hem i halvstormen och 10 minusgrader.Gubben åkte till Piteå igår och skulle ha kurs idag. Ringde nyss och dom hade precis passerat Umeå. Det är ett HEMSKT väder där. Dom ska försöka ta sej till Härnösand ikväll. Lite oroligt är det allt.



När jag kom hem blev jag så himla glad. Grannen hade varit över med snöslungan, så jag slapp börja med att skotta . Tack snälla, gulliga.
Kunde jag gå in och sätta mej här och uggla istället. Mycket roligare.
Sen hittade jag posten på köksbordet och gissa vad som kommit.

Jo alla fröer jag nyss beställde. Nu måste jag ju läsa på lite så jag vet i vilken ände jag ska börja.
Och imorgon har jag sovmorgon, men man kanske måste ta några spadtag ändå. Blev sent innan jag kom i säng inatt och sen var jag klarvaken 2 igen. Undrar om det var nåt som lät av blåsten kanske. Sen ringde klockan 4,45.
Så det blir nog tidig kväll idag.

Nä nu ska jag ha kaffe och läsa lite om alla växter som jag beställt. Klura lite om allt får plats på altanen nästa vinter. En del blir ju ganska stora såg jag. Ja så kan det gå när man bara tittar och inte läser så noga.
TUR att jag inte beställde ALLT jag ville ha!!!

Ha en bra kväll

4 kommentarer:

  1. Snöovädret ställde verkligen til det en del igår. Men många kör ju som de har förstånd till också =§ Här är det strålande sol idag och en temperatur strax över nollan. Ser lockande ut om man bortser från att det fortfarande blåser rejält. Jag lär nog klura hela dagen på om det går att ta sig till träningen i Eslöv ikväll. Vägen dit brukar det bildas stora drivor på vid sånt väder. Frön i brevlådan är rena rama julafton fast man mycket väl vet vad som ligger däri. Hoppas du berättar VAD du köpte ;P Ha en bra dag / gittan

    SvaraRadera
  2. Här har också kommit en massa snö! Jag har också fått en massa fröpåsar idag...Fröerna från STA. Men jag gör det enkelt för mig. Jag sår och ställer ut krukorna så får dom gro ute när värmen kommer! Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera
  3. Det måste va ett helt äventyr att ta sig fram när det är sånt väder. Gå upp kl 4:45 det är väldigt tidigt för mig som det är idag. Pensionärer ligger lite längre om mornarna. Nu ser du väl framåt mot frösådder m.m.fast jag har lite svårt att tänka på det just nu när snön yr även här utanför husknuten. Anita

    SvaraRadera
  4. Idag gick det nästan inte att ta sig fram över huvud taget, allting var täckt av en tjock isskorpa...
    Jag längtar så efter värme och ljus nu!

    SvaraRadera