torsdag 14 januari 2010

Segt!!!


Men fy vad segt det känns idag. Har inte gjort ett dugg än.
Vaknade med ont i huvet idag.


 Jo jag har ätit frukost, slängt i en maskin tvätt, som vanligt när man är ledig.
Så var jag ut en sväng och tog lite luft.
Det är- 13,6 grader och solsken. Men en sån där bitande kyla som går genom ben och märg BRRR

 
Kom ihåg att ta kameran med, synd nog går det inte att gå nå´n trädgårdsrunda. Alldeles för mycket snö.

  
Skulle ju behöva beskära druvan med, men den är helt översnöad, så det får väl vara så länge.

  
Var ut på altanen och kikade. Jahaja där hade hänt saker sen jag satte på elementet. Nu var iallafall +10 grader, men det har läckt in vatten från taket nånstans. Har aldrig hänt förr.

  

Allt är fastfruset i mattan. Hoppas bara att inget ruttnar innan det blir varmt igen

  
Här är en som har smitit ut genom matluckan som hon öppnade när hon var ute
  
Bus är hon duktig att hitta på och lampan är ju himla skoj, gör väl inget att glödlampan går sönder, det låter ju så kul när man ruskar på den 
  
 Annars jobbar man ju på om dagarna. Den här veckan har varit lite körig med en massa varor att plocka upp, en massa etiketter som skulle upp för nya lägre priser( men dom fixade chefen). Ett antal gavlar som skulle göras om och julen kastas ut.
Sen är ju folk sjuka också.

Till helgen är det min tur att jobba också, det var ju nyss !!! (4 veckor sen)


Nej nu ska jag försöka få liv i sonen, har bara försökt 2 timmar snart.
Väck mej när du går upp sa han igår kväll. Jaja han ska ju bara städa fågelburen idag, så han gör sej väl ingen brådska, "ler".


Var in på Impecta och kikade. Hittade ju 2 som jag ville ha men fanns inte i lager. Undrar om dom kommer sen då???


Ha en bra dag






6 kommentarer:

  1. Ja, vissa dagar känns segare än andra av någon anledning, det är tvätt och det är disk etc etc som skall klaras av men det är bara att samla krafterna och hoppas att nästa dag blir bättre. Fina vinterbilder.
    Önskar dig en bra morgondag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu hoppas jag vi kan se framåt och slippa de här kalla ruggiga dagarna.Fina bilder har du ju tagit.Det var ju synd på fröerna.Anita

    SvaraRadera
  3. Urs ja! Vaknar man upp med huvudvärk så blir dagen seg!
    Fina bilder du fotat.
    Trädgårdsrunda ja...
    ...det känns avlägset!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Kallt och snöigt men vackra bilder. Taccan från Impecta beställde jag ockås och blev riktigt besviken eftersom de inte hade den hemma än. Inte skickar de "restat" helel utan man får beställa en gång till. Dvs. då tas det ut en avgift till och fröna blir ganska dyra isf. Jag får väl se om de dyker upp någon annanstans istället =)

    SvaraRadera
  5. Vackra blomfröer du fastnat för, förstår att du väntar att de kommer i lager igen.....
    En sån busig fågel du har, vad är det för sort? Eller sorter, för någon var väl kvar i buren tyckte jag....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  6. Den grå är en Grå Jacko som är ca 5 år och den gröna är en Venesuela amazon som är väl en 25 och inte alls lika busig, fast han lär sej av den andra.

    SvaraRadera