torsdag 17 december 2009

Kallt idag


Hu så kallt det blåst idag. Bara varit -5 grader men med en isande nordan kändes det betydligt kallare. Det har kommit lite mera snö idag, men bara lite då och då.


Då bilen stack till Uppsala med "gubben" i morse var det bara att klä på sej och traska ner till centrum.
Måste ju ner och köpa busskort före dom stängde och hade ett REK låg på posten sen en vecka.


Eftersom posten finns på mitt gamla jobb slank jag in på en fika och en lååång pratstund. 
Ja jag vet att det snart är jul. Jag har min sista lediga dag idag före juldan. Men vasjutton, det blir väl jul ändå fast man inte vänder upp och ner på huset.

Skulle göra köttbullar, knäck och ischoklad, men orkade inte handla och släpa en massa i kylan.
Däremot var jag ut och satte upp två ljusslingor som "gubben" kom hem med igår. Höll på att frysa fingrarna av mej medan jag höll på. Och försökte få fågelbordet på plats, men jag var lite för klen. Hittade hålet men orkade inte dunka ner det ordentligt. Får väl be nån lite starkare om hjälp.



Så fixade jag så skrivaren funkar igen. Fråga inte hur jag gjorde, för det vet jag inte själv, om den skulle trassla igen. 
Hade ju tagit en del bilder både ute och inne idag, men batterierna tog helt slut så jag kunde inte ladda hem dom ens. Får bli en ann gång då. 
Nu kom "gubben" hem från Uppsala så jag ska gå och vara lite trevlig en stund.
I morgon skulle det visst bli KALLT!!

Ha en bra kväll, tänd många ljus och brasor 


4 kommentarer:

  1. Det har blåst riktigt kallt hos mig också idag...burr! Vilken härlig mandaringubbe du har gjort! Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det riktig vinter, men för den skull kunde det vara lite humanare temperaturer och inte sååå kallt, men tyvärr får vi inte välja :)
    Är det den berömda Gävle-bocken du har i hö spalt?
    Ha det gott i julstöket! /Bea

    SvaraRadera
  3. Ja, det blåser allt . Inte kul. Rolig bild. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja du, nu är det inte nådigt o behöva vara ute o pilla med ljus o annat....
    Så jag gör som du sa o tänder en massa ljus.... inne ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera