torsdag 8 oktober 2009

Långt mellan varven

Nu kommer den med stormsteg: HÖSTEN:
Visst fint är det men kallt som bara den på morgonen.
Första frosten kom förra veckan och då tog den massor av växter.
Kolla mina skuggliljor. Dom hann aldrig blomma i år. Jaja det kommer flera somrar.

Så här tjusigt var det ute idag när jag tog en promenad runt "ägorna" Har inte fått mycket gjort idag då varken ork eller lust finns. Känner mej en aning sliten eller om jag har en förkylning på gång.
Vinterfrukten hänger ner trädet ordentligt. Vi har bara hunnit ta reda på två hinkar äpplen än.
Det har vi gjort äppelmos på. Sen blev det 8 kg lingonsylt också.
I helgen plockade jag upp både pumpen och näckrosen ur dammen för det var ishinna på den.
Vilket slit det var att få upp näckrosen då. Den ville absolut vara kvar, men jag var allt starkare,
Höll på att trilla i innan den kom upp.

New dawn är full i knoppar, men hinner dom slå ut tro??
Inte mycket som blommar nu men den här violen har blommat sen i april. En seglivad liten rackare. Colombine heter den.
Idag blev det lättlagad mat: spagetti o köttfärssås. Nyss ringde ett par och bjöd in sej på fika så jag måste väl blåsa bort lite damm innan dom kommer.

2 kommentarer:

  1. Så synd på skuggliljorna! Skulle de blivit gula eller lila? Mina lila blommar för fullt på sina två stänglar. Hoppas de ska växa till sig o bli en liten rugge så småningom.
    Ha´t himla gôrgôtt i helgen
    Nina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ibland orkar man inte riktigt med bloggen.
    Synd att skuggliljorna inte hann att blomma.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera