torsdag 22 oktober 2009

Korvstoppning och äppelmos

Ja då var "våga sälj" träffen över. Mycket korvstoppning blev det och en hel del nyttigt vetande. Men det är ju så jobbigt att sitta en hel dag och lyssna. En annan springer ju runt en 9-10 timmar om dagen så kroppen fick en rejäl chock. Idag har jag grymt ont i ryggen och höfterna. Så det har väl inte blivit så mycket gjort.
Jo jag har kokat en 10 l kastrull med äppelmos. Tog sin lilla tid att skala och betta dom äpplena, men nu är det gjort. Sen har jag diskat en del stora saker och tagit reda på en del skräphögar som tydligen bara jag ser. Snart sätter jag på mej skygglapparna jag med.

Har fått in sista växterna i kuvösen för vintern. Hoppas nu att "änglarna" slipper att frysa ner helt. Har ett litet element som står framför ingången och blir det riktigt kallt får man stänga och sätta in elementet


Orkade inte ut och fortsätta med päronträdet, men grenarna som hängde ner i marken är borta. Tror jag får fortsätta tidigt i vår och ta det innuti. Högen får väl släpas bort så småningom. Den lär väl få ligga kvar tills jag tar tag i den. Nu jobbar jag ju i helgen så då hinns det väl inte med så mycket här hemma. Mycket gnäll nu, men annars är det bra
Ha de

4 kommentarer:

  1. Det där med kuvös låter spännande , var har du den?
    Jag övervintrar i förrådet men ett ganska stort svinn blir det varje år.

    SvaraRadera
  2. Jag har den på vår inbyggda altan. Svinn har det blivit varje år förr innan jag fick den.
    Ska bli spännande om det hjälper något, Ylva

    SvaraRadera
  3. Övervintra i växthus skulle aldrig gå hos mig när kvicksilvret kan krypa ner till -30, så jag får nog lov att finna andra överlevnadsplatser för mina krukor, men det är sannerligen inte litet plock av och an med e små rackarna :)
    Sista bilden är supersnygg! Tavla eller...?
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  4. Det kan nog vara jobbigt att sitta still så länge och dessutom bli "stoppad med korv" ;-)
    Måste ta tag i mitt växthus i helgen. Jag "kuvösar" med fiberduk. Ha det så bra i helgen, trots jobb. Kram Anette

    SvaraRadera