tisdag 27 oktober 2009

Kors i taket!!

Idag har jag sett solen första gången på en vecka. Vad mycket roligare allt känns på en gång. Inte för att jag varit ute så mycket, men orken och lusten verkar komma tillbaka. Var ut en sväng och fotade lite medans det finns något som blommar. Inte är det mycket när jag tittar mej omkring. Märkte att jag kunde se nästan till botten i dammen också. Synd det inte gick så ofta i somras.
Satt ett tag på förmiddan och kopierade min trädgårdsblogg till blogspot. Bara för säkerhets skull. Kan ju vara kul att ha den kvar om inte annat. Får väl se sen om jag hoppar tillbaka dit, eller hur det blir med allt nu.Eftersom jag jobbat hela helgen kommer man ju efter en hel del här hemma. Gubben var ju också borta på jobb hela helgen. Var ju lite jobbigt att det tog 2 timmar att ta sej hem med bussen, som tar 20 minuter med bil.Så jag har "roat" mej med att storstäda badrummet. Fattar inte vart allt damm och ludd kommer ifrån. Men nu kom jag på att jag glömde nog spegeln. Nu blänker det där inne och luktar sååå gott.
Jag har diskat, tömt diskmaskinen, tvättat en del. plockat undan en del (som vanligt). Så har jag dammsugit hela huset och skrubbat köksgolvet som vissa skulle gjort för minst en vecka sen. Eftersom gojorna inte är rumsrena måste det torkas ofta.
Jag har också skördat jordnötter, fniss. Hela tre stycken på tre plantor, plus en del ruttna. Ja det var ju flera än förra året, men gojorna lär ju inte bli feta på dom precis. Hade nog för små krukor. Men nästa år då,,,,,,,,,,,,,struntar jag nog i jordnötter.



Fixade lite mat till sonen och mej framåt kvällskvisten med. Snart ska jag göra kaffe och vara lite social med gubben, sonen och en kompis till sonen. Det får inte bli som igår kväll när jag tvärsomnade i soffan, mellan mackan och glassen, Men det blir ju lätt så om man jobbar hårt på dagarna.
Imorgon är det ju en ny arbetsdag med nya uppgifter.


Ha det bra / Kram

2 kommentarer:

  1. Oj vad du har fixat inne! Jag har också haft fint väder så jag har hållit på att fixa på altanen. Försökt att plockat ihop blomlådor och sånt! Ha det bra! / Irene

    SvaraRadera
  2. Duktig du varit.... jag har inte riktigt flyttat in från trägårn än.... men sen så måste jag nog ta tag i insidan lite ;-)
    Ha´t himla gôtt
    Nina

    SvaraRadera