måndag 21 september 2009

Röjarhelg!!!

Den här helgen har jag försökt få lite ordning här inne. Med lite blandat resultat. Himmel vad man rör till medans man håller på, men det blir ju bra till slut.
Det började med att jag skulle tvätta fönstren i sonens gamla rum. Där har man ju varit portförjuden dom senaste åren. Har knappt kommit in för det har legat saker överallt.
Men nu ska jag ha det som sy, stryk och gästrum.
TV medan man stryker, kanske det kan bli lite roligare med.


Så skulle jag ta fram gardinerna jag skulle sätta upp. Då hittade jag bara ett omtag. Det resulterade i att jag städade gardin och dukskåpen också. Men borta var det och gardinerna har inte kommit upp än.
Handduks, och lakansskåpet följde med av bara farten. Sen knäskurade jag både det rummet och arbetsrummet.

Sonen har ju en del saker kvar som han ska gå igenom innan resten åker ner i kartonger.
Sen tog vi tag i arbetsrummet. Himmel va gubben har samlat på sej en massa grejor. Dammsamlare!
Ut med en massa saker och in med ett stort skrivbord. Han ville ha datorn på skrivbordet, men jag vägrade, för då kan jag sitta här medan han sitter o jobbar med annat.

Sen tog jag reda på en JÄTTEHÖG med tvätt och fick in allt i skåpen också. Dammsög resten av huset, tvättade mera. Undrar vart jag tog alla krafter ifrån?
Skulle koka lingonsylt och äppelmos också, men det får jag ta på torsdag när jag är ledig. Tiden tog ju slut.

Vi har fått björkstammar över dammen, som ska bli bro med lite mera jobb. Alla kan ju inte balansera så bra. Får väl hänga en livboj på sidan.

Häromkvällen (natten) satt jag och tittade på TV och hörde nåt "klonkande" ljud utanför. Först trodde jag det var rönnbär som ramlade ner på altantaket, men det lät för mycket metall. Kolsvart var det ju så det gick ju inte att se vad det var. Men på morgonen efter syntes det desto mera.

Undrar vem det var som var här och bökade då. Hoppas densamme fick hjärnskakning när han slog skallen i skottkärran. Man kanske ska prova "puttar" i hålen

Oj va jag babblar på idag. Nu ska jag ta och fixa lite att äta. Länge sen lunch.


1 kommentar:

  1. Haha. men vad då? (A)
    Vi var inte trötta eller inte jag i alla fall. :P

    SvaraRadera