söndag 13 december 2009

Lucia och snö


Nu var det evigheter sen jag var här. Jag vet !!
Blir så mellan varven. Kan ju inte direkt säga att jag har fullt upp, för någon julstämmning finns ju inte att tala om.
Ändå kom det ju lite snö igår. Som ligger kvar idag med. 
  

Smet från jobbet i fredags och var iväg och tog min dos vacin. Så var det gjort. Efter det var det bara hem och byta kläder och åka på 20 års kalas. På vägen i bilen började min underläpp kännas konstig. Den började växa och växa.... Blev lite orolig ett tag, men sen gick den ner igen. Kan det ha varit sprutan?? 


  
Kände mej lite "låg" igår och hade nog lite feber, sov ända till 12,10. Men på eftermiddan tog jag och yngste sonen tag i pepparkaksdegen som det tog ett tag att få till. Skulle ju göra den en kväll, men då hade jag ju inget socker hemma. Typiskt. Då hade jag ju redan börjat gegga ihop degen. 
Det blev massor av kakor. MUms 

  
 Gubben har ju installerat windows 7 och ingenting fungerar som det ska, man kan ju bli galen. Man måste lägga in en massa nya program och datorn  blockerar hela tiden. Kan nån vänlig själ tala om hur jag får tillbaka ljudet på bloggen???

(Jag lyckades själv efter många hårtestar och fula ord )


Men nu ska vi fixa lite luciafika med glögg, pepparkakor, lussebullar o kaffe 

Ni får ha en mysig luciakväll och tredje advent

 

4 kommentarer:

  1. Lite såndär "vit sk-t" ligger det här med idag. Lussebullarna bakades igår (som sig bör) och ikväll ska jag koka klenor och baka mandelmusslor. Gjorde som du, började röra ihop degen förra helgen men saknade ett par viktiga ingredienser. Så går det när man blir för ivrig.

    SvaraRadera
  2. Säjer bara Nyåkers...... ;-)
    Hur går det för bocken i år? Kommer den o klara sig? Den är ju så maffig...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Nina: Bocken stod kvar ikväll när vi åkte förbi och ändå var det luciafirande i helgen. Y

    SvaraRadera
  4. Ja, nu är det mycket att stå i med och synd o man glömt ngt när ivern har satt igång :)
    Pepparkakorna ser jättegoda ut!
    Ha det gott i julstöket!/ Bea

    SvaraRadera