söndag 27 december 2009

Julen redan över??

Tänk att det blev jul ändå. Fast jag inte städat ihjäl mej och inte lagat 
MASSOR av mat. Granen blev klädd och skinkan griljerad, kvällen före julafton. Sonen fick sätta kulorna, medan jag satt i soffan och halvsov.
Fy vad jag var trött efter hela dan på jobbet.

Glittret lyckades jag få dit själv.


.   
Julaftonen firade vi med "gubbens" släkt. Många var vi och många paket fanns under den granen. Jobbade ju till 15 och var bara hem och svidade om och åkte igen
 
Kolla vilket fynd jag gjorde på jobbet då. Hela den gruppen för 98 kr. Krukan är 28 cm rakt över. Köpte två bara för krukan.



Vaknade 13.15 på juldagen och gick som i dvala hela dan sen. 
Igår var vi ut till Valbo och åt hos "gubbens" moster. Vilket väder det var.

 
Först underkylt regn och sen massor av snö. När vi  var på väg hem fick sonen åka först i sin bil för den har bara året runt däck på bilen och halt var det. På vissa ställen var det bara två spår att åka i. Idag är det kallt och solen har visat sej.

 
Idag är det en aning avslaget här. Har slängt i en maskin tvätt, måste ju ha rena arbetskläder tills imorgon igen. Helgen sprang iväg och ändå har jag varit ledig hela 3 dagar. Det är länge för mej. Sen är jag ledig nyårsafton och nyårsdan. Men på nyårsdan fyller ju "gubben" år så lite fika måste man väl fixa. Och på nyårsafton kanske grannarna kommer över.


 "gubben" och äldste sonen har åkt till Köpis och ska titta om dom hittar nåt på REA. Själv har jag ingen lust att trängas med en massa folk idag. Vill bara vara.







5 kommentarer:

  1. Det har varit jätteskönt att vila i dagarna fyra har ännu en dag till att vila innan jag ska på jobb igen. Skönt när julen är över nu och man får börja blicka framåt mot våren och frökatalogerna. Har faktiskt hittat flera sorter jag ska beställa ur Joyseeds katalog :)
    Vi fortsätter att njuta!

    SvaraRadera
  2. Ja precis så är det. Det blir jul ändå även om man inte har städat ;-) Dessutom går den fort över. Nu har vi ätit det sista av julmaten. Trött på den! I morgon "firar" vi nog med tacos! Idag har jag ägnat mig åt Impectas katalog och "lite" beställt blev det också.
    Ha det så bra på jobbet i morgon. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Tack för titten hos mig! Visst blir det jul även on man inte städar ihjäl sig, bättre att städa efter än före ;)
    Ha nu en riktigt skön nyårshelg och fixa bara lagom med fika så att du har ork kvara att fira!
    /Cyrene

    SvaraRadera
  4. Jag nog är det bättre att städa efteråt när man ser hur det ser ut idag. Vi var 14 pers. Julafton med mat och julklappar så det syntes dan efter. Sen har det blivit rester i flera dar.Snygg kruka du fått tag på.Ha det gott i veckan. Anita

    SvaraRadera
  5. Jo du Ylva... julstädning är en överskattad sysselsättning ;-) Sngg julgrupp, förstår du köpte två. Även jag ar jobbat alla dagar utom julafton så jag förtår hur det känns. Avslutade dagen med akut diarré igår ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt i mellandagarna
    Nina

    SvaraRadera