söndag 20 december 2009

Fjärde advent






Ja ena dan är det -16 grader och sol. Idag är det "bara" - 4 och har snöat en massa natten som var och idag med i omgångar. "Gubben" stod i grindhålet och skottade när jag åkte till jobbet i morse. Han stod kvar och skottade när jag kom hem halv 3. Men jag tror nog han varit in en sväng emellan, kanske.


Så här såg det ut häromdan. Nu har det väl kommit en hel del till.



Än har väl inte julruschen börjat på allvar känns det som. Fast jag hörde att ute på Köpis i Valbo var det KAOS. Alla ska väl dit sista helgen före jul och då slåss dom om parkeringarna.
Tur man jobbat så man slapp åka dit. 
Ska försöka komma ut en kväll i veckan och få vårt gjort.

Har några julklappar kvar och så ska jag göra "Sillhatarn´s sill" till julafton.
Hinner nog slänga ihop den kvällen före.
I morse hann jag ta en lugn frukost innan jag åkte iväg.
Var så mysigt att tända ljusen och bara vara en stund.


När jag kom hem tog jag mej i kragen och gjorde knäck och ischoklad. Igår när jag kom hem gjorde jag köttbullarna och dom åkte in i frysen i morse, innan någon skulle hitta dom, hehe.
Känner mina "gubbar" jag.

 
Dom har faktiskt tagit städningen i helgen, så jag slapp. Känner att det blir kämpigt ändå att hinna med.Imorgon åker nog granen in så jag hinner se den innan  julen är över.
Nej nu ska jag sluta svamla för idag och gå iväg och skriva julkorten, dom har jag helt glömt bort, hmmm.

 
Så här ser det ut här just nu

Och Gävlebocken lever änhttp://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera2/



Ha en bra fjärde advent


Dan före dan före dan före ......




3 kommentarer:

  1. Ja, nu verkar det som om vi fått snö i hela landet. Vi har inte fått mycket men tillräckligt för att det skall lysa upp.
    Så stämningsfull den sista bilden är.Ha de gott i julveckan. Anita

    SvaraRadera
  2. Så skönt o se att bocken lever ;-)
    God knäck ser du ut att ha gjort också så det blir nog en God Jul även hos er....
    http://www.dancingsantacard.com/?santa=1223033
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Ja nog skottade maken min mest hela dagen igår / gittan

    SvaraRadera