fredag 10 juli 2009

SEMESTER!!!

Men oj vad länge sen det var jag skrev nåt här. Det har liksom inte funnits någon riktig ork. Har ju bara jobbat och jobbat känns det som. Och farit runt på en massa kalas.
Men idag klockan 15 stämplade jag ut för 3 veckors semester. SÅ SKÖNT.


Men det tar väl en stund att varva ner igen.
Idag när jag satt på bussen hem började solen skina efter 2 dagars regnande och halvstorm, men det kommer någon skur emellanåt.
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.1186525

Den här rackaren kom och krälade över gången nedanför trappan häromdan när jag satt på trappan och tog igen mej. Gissa att jag blev rädd när det rörde sej i ögonvrån. Sen ringlade den ner i rabatten och där låg den och tryckte. Vet inte om den har bo där eller om den bara blev rädd och gömde sej. Gubben får ju spader och flyttar om jag talar om det, därför säger vi inget. Taskigt va!
Imorgon ska här städas färdigt och göras smörgåstårtor och tårtbottnar. Men nästa vecka då är det bara slappa, slappa som gäller. Ska väl försöka fortsätta med dammen så den blir färdig nångång också.
Kanske några dagsutflykter om lusten finns. Skönt att ta da´n som den kommer.











2 kommentarer:

  1. Så skönt det låter med semester! Själv har jag en vecka kvar o jobba.... men sen!
    Även jag har fått en orm i Paradiset, en fet huggorm som håller till på sydsidan....
    Hoppas den har sorkdiet ;-)
    Ha en riktigt skön semester
    Nina

    SvaraRadera
  2. Härligt med semester, det har jag med och försöker njuta av stunden :)
    Usch, var det orm...!!!
    Härligt blå blomma, en Iris kanske?
    Ha en riktigt skön semester! / Bea

    SvaraRadera