tisdag 21 juli 2009

Här jobbas det på


Semester heter det visst när man är ledig från jobbet har jag hört.

Jaja nu ska vi inte vara sån... Här har minsann jobbats på utav bara den. Ändå hinner jag inte så mycket som jag vill. I går var jag ute mellan skurarna och satte lite vita nävor vid kanten av dammen ( syns till vänster på bilderna här nedanför).
Sen började grovjobbet!!
Försöka få bort alla rötter och stenar. Annars kommer det bara att växa liljekonvaljer, ormbunkar, penningblad och en massa högt gräs där. Här ovanför syns hur lite jag hann igår. Höll på till halv 10 igårkväll, men då blev jag injagad av myggen.

Idag började jag köra bort allt singel och alla stenar därifrån. Ja yngste sonen kom och erbjöd lite hjälp också. Så han fick ta stenarna. Tack för det, Under allt låg en stor jättetung pressening som vi lyckades släpa därifrån. Slätt och fint var det ju men vågigt och TITTA!! man kan äntligen se kullen utan att en massa skit är i vägen. Nu måste jag ju rensa den också. Så var det bara att ta fram grepen och börja gympasset idag med. När jag kom nästan längst bak vid kullen körde jag på en stor j...a stubbe med. MERA JOBB! Fram med yxan bara. Lyckades få bort så mycket jag ville. Men sen orkade jag inte mer idag.Ryggen skriker ju AJ, AJ.
Jag har jord, grus och jag vet inte allt från tårna till håret.
Ibland önskar jag att jag inte var så förbaskat tjurskallig och envis.
Det blir ju alltid mer jobb än man tänkt sej, Men man får trösta sej med att det blir ju ganska bra när det blir färdigt.
Till sist vill jag bara visa min Nostalgie som blommar för första gången iår. Den flyttade jag i höstas för den förde en tynande tillvaro i en annan rabatt, men vid dammen verkar den trivas.
Nu ska jag gå och duscha av mej jorden och sen bara vara, för imorgon väntar nästa gympass igen,


Ha en bra kväll

1 kommentar:

  1. Rejält gym-pass du haft!
    Fint kommer det bli!
    Och vilken fin ros!

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera