torsdag 23 juli 2009

Det går framåt

Sakta men säkert. Eller????
Igår tog jag i med grepen så det blev blött om fötterna. När jag kom på varför sa jag många inte lämpliga ord.
Hade kört grepen i slangen från pumpen. Jäkla klantskalle!!!
Ändå var jag sååå försiktig när jag var i närheten.

Så idag var vi iväg till Älvkarleby handelsträdgård för att köpa lite grejor till.Efter en del skärande och trixande lyckades sonen och jag fixa till det så nu funkar det igen. Sonen hjälpte mej att gräva ett krondike som slangen hamnade i. Vore väl sjutton om jag ska träffa nu!!

Det har gått lite trögt igår och idag, men nu har jag kommit på att vi ska inte alls ha en välvd träbro, vi ska bygga en trädbro av träd o grenar.
Och vi ska inte alls lägga stenar, det ska bli gångar av sån träkant som man sätter runt rabatterna.Så blir det nog en liten plätt med två stolar o ett litet bord. Ibland är det bra att det tar lite tid.

"Gubben" kom ju häromdan och undrade vad som skulle "hända" i år då. Han har en viss förmåga att bli sjukskriven emellanåt. Förra året var det nåt med ryggen, året före bröt han fem revben på stegen som ramlade omkull med honom på. Men nu behöver han inte fundera längre.......
Vaknade halv 8 av telefon i går morse, då satt han på akuten. Han hade nästan slitit av hela fingertoppen på ett finger. Vet ju inte hur mycket än. Han har ett JÄTTEbandage. Ja man vet inte om man ska skratta eller gråta,... men jag tror jag skrattar. Så i dag var han och fick omlagt och på måndag KANSKE dom kan sy tillbaka den. Så nu lär det väl dröja en stund innan han kan göra nåt.

Men är det väder imorgon, då ska jag sätta fart och försöka få bort resten av stubbar, rötter o sten. För tillfället regnar det, men det är varmt ändå. Ja jag började ju skriva i TB men det segade ur så jag skyndade att kopiera över hit. Lite tråkigt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar