fredag 31 juli 2009

Lite blandat svammel

Oj vad tiden rinner iväg fort när man har roligt.
Ja den här veckan har mest varit väntan....
på sjukhus i Gävle och Uppsala. Roligare kan man ju ha på semestern, men nu blev det ju som det blev med "gubben". Jag har sagt att nästa år då får han sitta fastbunden med händerna under sej mellan juni och september. Kanske det inte händer nåt.
Titta min kaktus blommar, med 4 blommor samtidigt. Lite synd bara att dom "lever" ett dygn och mesta tiden på natten.Så den har ju gärna fått dra ut lite till med blomningen. Dom luktar ju sååå gott.

Min asblomma har också blommat och blommar nu.Blev en aning suddiga bilder.


I morse skjutsade jag in "gubben" till Gävle så dom fick operera fingret. Det var ju så svullet i måndags så det gick inte att göra något. Nu har han ju fått infektion i såret så nu är det en kur penicilin också.

När jag inte varit i väntans tider har jag legat på alla 4 här och grävt. Det måste vara millioners milljoner liljekonvaljrötter och nästan lika mycket ormbunkar. Gissa att vi är STENRIKA med. Men nu är jag nästan färdig med den biten. Tack och lov. Har jag vetat hur mycket jobb det var har jag nog ALDRIG börjat (tror jag).

Näckrosen verkar trivas för nu händer det saker.

På väg hem från Uppsala i onsdags stannade vi en snabbis vid Söderfors trädgård också. Hann ju bara se en del för sen stängde dom. Men nu har jag varit där iallafall. Får ta syrran med nästa gång istället för "gubben". Fast det var han som föreslog det. Måste haft hög feber då????????

Den här grå till höger är bra smart hon. Vadå gojaproof ???? Hon har kommit på att håller man på tillräckligt länge och svingar grejen vid matskålsluckan så går luckan upp och man kan krypa ut..men då börjar den gröna skrika och skvallrar. Så han är ganska smart med.


Ja nu är det bar 2 dagar kvar på semestern. Fy så fort veckorna har gått. Men skönt har det varit att ta dagarna som dom kommer. Hoppas det blir skapligt väder i helgen också så det går att vara ute.

Ha en bra helg / Ylva

1 kommentar:

  1. WOW! Vilken kaktus!
    Blir att sitta uppe och njuta av den på nätterna då...!

    Och WOW vad ni kämpat med ert projekt!
    Kommer bli hur bra som helst!
    Ja, ibland är det bra att det tar tid, så man hinner tänka igenom olika idéer! Det dyker ju upp nya vartefter!

    Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera