lördag 8 augusti 2009

SOMMAR IGEN!!

Oj vilken sommar det blev igen.
Har nu avverkat en arbetsvecka och började "löst". Ledig tisdag och fredag.

Skulle ju till tandläkaren i fredags och hade tagit ledigt. DÅ ändrar dom tiden!!
Så det blev en helt ledig dag. Jag rensade undan dom sista rötterna vid dammen och fikade lite och tog det lite lugnt.

Äntligen blommar näckrosen också.

Idag vaknade jag 10,40!!!
Jag som skulle upp och jobba ute innan det blev så varmt i solen.
Men jag gick ut och började ändå, som tur var fläktade det lite emellanåt.

Massor av vatten och svett gick åt. Men va skoj att göra när man ser att det händer nåt.

Där kommer det att gå en bro över, bara vi kommer ut och hittar några lagoma stammar att lägga över. I morgon ska jag ut och plana ut allt runtikring och så sm om blir det nog gräs på sidorna.

Dubbel prästkrage sådd förra året

Sonen satte ju ut sin bil på Blocket förra veckan och igår kväll kom ett par och skulle titta på den.
Så kom han inrusande och frågade vart alla papper på bilen var.

Blå petunia som jag sått själv

Ja men dom la ju jag i den högen som du tog ut till dej sa jag. (en annan ska ju hålla reda på allt).
Vi höll på att leta ihjäl oss så han skulle ringa killen när han hittade dom.

Magnus

Idag vände han upp och ner på sin stuga utan att hitta dom och vi letade ännu mera här inne. Till slut kom han med dom i handen.

Rödvit petunia som jag tog frön förra året. Kolla den ena är helröd. Blev flera sånna.

Då låg dom i ett fack i bilen som han hade glömt att det fanns!!!!!!!!!
Hoppas att han blir av med bilen nu då, för han har börjat prata om att flytta på riktigt den här gången. Sist kom han ju hem efter 2 månader.

Funkia och stormhatt vid entren.

Oj vad klockan går då. Nu ska jag fixa lite kaffe för det har jag inte fått sen jag vaknade.

Ha en bra kväll / Ylva

1 kommentar:

  1. Oj oj! Vad fint ni får de där vid dammen!
    Inget dåligt jobb!

    Ha det gott!

    SvaraRadera