onsdag 1 april 2009

Solen skiner från en blå himmel



Man tror inte att det är sant. Snön sjunker medans man tittar på. Äntligen börjar det hända saker. Igår kväll vid 7 tiden var det varmt och skönt ute, men idag blåser det en aning kyligt. Själv har jag gått inomhus. Igår skulle jag vara ledig men då jobbade jag 11 timmar med inventering bla. I morse klockan 6 var det uppställning igen. Klockan 17 gick jag hem, I morgon är det hårdkörning 7.45- 18.00. Då ska det sista pappersarbetet göras och sen är vi av med eländet för den här gången. Om det inte var så förbaskat tråkigt och hela butiken förfaller ju under dom dagarna, Suck! Är sååå himla trött i benen och huve`t nu.
Titta vad mina jordnötter börjat växa på nolltid. Hoppas att det blir många i år. Förra året blev det 2 nötter, resten var det någon som var och festade på.
Det till vänster är Hibiscus. Spännande värre.
Hibiscus har jag aldrig sått tidigare.
Var in på Hortogreen och kollade lite rosor igår. Funderar på att sätta låga men breda rosor vid träkanten på framsidan. Fanns ju lite att välja på. Och funkia tänkte jag aldrig på, fast jag har det på andra sidan gången. Tack för tipset!
Nu ska jag gå in och fixa något att äta, kom på att jag har ju inte ätit nån lunch än.
Ha en bra kväll Ylva

3 kommentarer:

  1. Ja, nu händer det faktiskt med snösmältningen även hos oss och det andas lite vår :)
    Usch, för långa jobb-pass, det verktar trist :(
    Man skall ju orka annat än jobba också...!
    Så du har sått Hibiscus, spännande, du får lov att att uppdatera oss om hur det går.
    Ha det! /Bea

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det äntligen smälter! Inte en dag för tidigt eller hur?! /Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Sv: Haha ja då borde man vara lite oroligt där. :P

    SvaraRadera