måndag 6 april 2009

Våren är här

Äntligen hör man fåglarna sjunga som bara den och solen värmer bort snön med rekordfart.
Var ute en stund igår och tittade hur vintern farit fram med allt. Dammen är ju frusen än, försökte få hål på isen men den var starkare än jag.

Nu börjar inspirationen komma tillbaka. Vill ha bort all snö snart och börja rensa bort alla torra perenner så det blir "fint". Har ju en del projekt att ta tag i. Bäcken och vattenfallet ska göras färdigt. Måste ha ett snyggare staket runt, bron ska byggas mm.


Sen ska jag ju sätta fart med framsidan också. Och dom där eländiga fönstren som ska målas och kittas om. Jag hatar fönster, är alldeles för många sidor att hålla rätt på. Källaren ska ju få sej en rejäl duvning, men det kan man ju göra när det regnar. Ifall att man skulle bli sysslolös "ler".

Sådderna går väl sisådär en del växer värre än ogräs och en del tar hur lång tid som helst på sej.
Jordnötterna är på god väg nu.



Lördagkvällen blev lyckad. God mat och gott sällskap. Kan inte bli bättre. Spelade Sybarit mot natten. Vett och etikett. Jo jag tackar jag. Kul var det men ingen av oss kommer att få gå på nån finare tillställning med dom poängen. Nej nu står "gubben och stampar och ska ha datorn.








HA EN BRA KVÄLL!

YLVA

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Visst blir man glad när den bruna gräsmattan kommer fram istället för all snö! Hoppas den skyndar sig ordentligt våren! /kram Anette

    SvaraRadera
  2. Väntar på att snön ska smälta bort här också så man får börja dona i trädgården. Har flera projekt på gång. Hoppas våren kommer nu i påskhelgen. Ha en glad påsk!

    SvaraRadera