söndag 29 mars 2009

Sitter här och funderar

Hur ska jag få till framsidan??

Har funderat flera år och kommer liksom aldrig till skott. Vid trägången där det oranga strecket är står en halvdöd rönnspirea som ska bort. Bredvid stod en forsythisa som var ivägen när vi gick så den flyttade jag förra året. Sen stod tre ölandstokar som åkte väck. Det är skugga där den mesta delen av dagen. Vill ha något där som inte är för högt, men vad???

Vid dom gröna strecken har jag kommit på att alla genar över gräsmattan. Undrar vad man kan sätta där då för att få alla att gå "rätt" väg. Vid det gröna till höger är en ca 30 cm hög träkant och där skulle jag ju kunna sätta något så det blir lite läskigt att hoppa över, när man vet att kanten finns. Ja det tål att funderas på, så det blir nå´t bra av det.

Finns det någon som har ett bra tips kanske???




Här står min gamla Physalis blek och tanig efter vinterns mörker. Ser ni hur den suktar och vill ut till solen på andra sidan? Snart så kanske jag törs baxa ut den i hörnet utanför.


Idag var alla vi syskon med familjer till mina föräldrar på Guldbröllopsfika. 50 år, ojoj, det lär man aldrig komma upp till. Det blir ju bara 18 år i maj .

Sen har jag ju lite små funderingar hur gubben hittar nå´t i den här röran vid datorn. Just nu ser det ännu värre ut. Men törs sjutton röra nå´t. Då kanske det kommer bort. Så skulle aldrig mitt skrivbord se ut, men , men.
Ja nu har den här helgen tagit slut alldeles för fort också. Imorgon är det arbetsdag igen och på tisdag börjar den där eländiga inventeringen USCH! Ska bli skönt när den är över.

Ha en bra vecka om jag inte hinner hit igen / Ylva

2 kommentarer:

  1. Funkia blir väl perfekt i skuggiga rabatten! Finns ju en massa fina sorter. Kanske kan du plantera vitt löjtnantshjärta i också, vita blommor lyser upp så fint och så skymmer funkiabladen bra när den blommat över.
    Kan du inte sätta en rosenhäck vid genvägarna. Nån tålig sort som inte kräver så mycket skötsel. Taggiga och bra och förstås ;-) Ser ju att du ha en Therese Bugnet, finns ju flera canadarosor som är tåliga och bra. /Anette

    SvaraRadera
  2. Jag borde ju ha nåt tips åt dig men just nu är min hjärna tom men som Anette sa så är funkia bladen fina. En buske som är fin är jaaa vad hette den diabolo men nånting före, den har så där mörka nästan svarta blad. Är trött så nu kommer det inte mera ;)

    SvaraRadera