onsdag 29 april 2009

Ja nu har jag vaknat igen!!



Tiden springer ju iväg och det är massor som ska göras. I helgen har jag krattat och krattat, men nu är det äntligen färdigt. Vädret gjorde ju att det blev mycket lättare också. Solen sken som bara den. Shorts och linne på. Bara ett litet hörn i det vilda som antingen ska köras iväg eller eldas upp. Får väl se vad brandmannen säger, fniss.

Vi fick låna grannens släpkärra och packade på ett stooort lass och drog iväg till återvinningen. Synd att dom stängde redan 13.00 för vi skulle ha behöft åka en vända till, men det får väl bli nästa vecka nåndag då. Gubben ska ju ha semester då, HMMM.

En annan får minsann slita hela veckan OCH helgen. Men men världen går väl inte under för det heller.

Tulpanerna här till höger blommar för fullt nu. Vet inte vad dom heter. Köpte ju 5 lökar av en nästan svart papegojtulpan för flera år sen. Gissa att jag blev snopen när dom blommade första gången. Två av lökarna blev så här. Nu gör det ju inte så mycket då dom blommat över när dom andra börjar blomma. Såg att någon varit och tuggat på två tulpaner bakom garaget, men ALLA andra står orörda. Hoppas att det fortsätter så också.
Mina jordnötter växer så det knakar. Hoppas det
blir fler nötter än förra året. Måste hålla mer koll i år.

I helgen ska vi ha 20 års-kalas här. Har inte bestämt om jag ska ha smörgåstårta och tårta, eller baka en massa bulla oc h kakor, men det lutar åt smörgåstårta, annars får jag ju stå och baka hela helgen. I morgon jobbar jag ju 7.45-18.00. Får se vad vi hittar på. Är bortbjudna men vi får se om jag orkar när jag jobbat hela dan. Man är ju inte så fräsch precis.

Idag satt jag på huk och höll på i en hylla. SPLASCH!! lät det bakom mej och jag blev alldeles blöt på ryggen och benen. En sån där tvättmedelsförpackning med flytande tvättmedel hade rasat ner och sprack. Halva jag var full av sörjan och massor rann ut på golvet. Det var minst 10 liter som det såg ut. Och gissa att det var glashalt., Bambi hade det lätt han.
Det tog ett tag att ta reda på allt sen.

Jag skickade "gubben" på årsmöte med vägföreningen, som han glömt bort. Får se vad dom har för nytt att säga då. Så nu "får jag göra som jag vill", hehe.

Ha en bra valborg

1 kommentar:

  1. Oj, det var mycket du hade att säga idag *ler*, var tvungen att läsa två gånger så jag inte missade nåt!
    Smörgåstårta låter väl gott och så slipper du ju baka en massa.
    Jobbigt att vara bortbjuden när du jobbat hela dagen, men samtidigt så är det ju bara att komma till dukat bord........och så behöver ni kanske inte stanna så länge.
    Får väl se vad vi hittar på i morgon. Är inte så mycket för det där med valborgsfirande. Ha det så gott på din "ensamma kväll". Kram Anette

    SvaraRadera