lördag 4 april 2009

Är jag riktigt klok?????

Men herregud vad har jag gjort nu då?????

Ja det var problem att komma in på TB så jag gick in på Odla istället. Och där skrek en stor rubrik: KÖP PERENNER!!! Tok gör som tok säger och köpte
perenner
Tänkte bara köpa Funkia och Löjtnantshjärta till framsidan, men kom på att Vit Astillbe kanske kunde vara något tillsammans med det. Så långt var det ju lugnt, men sen då???
Var sjutton ska jag gräva ner resten då?
Skyller väl på att jag jobbat för hårt i veckan.


Annars skiner solen från en klarblå himmel och +17 grader . På altanen var det +35 grader.
Jag har varit ute en stund och kollat ägorna. Det klafsade ordentligt om fötterna. Krokus och tulpaner har försiktigt börjat titta upp ur jorden.
Vi har haft storstädning ska ha lite matgäster här ikväll, men nu måste jag vila en stund för ryggen skriker.
Fattade fel igår morse och trodde det var igår kväll. Gissa att jag fick panik, det såg ju för hemskt ut här.

Men måste man jobba alla dagar blir det lätt lite rörigt här.
Inventeringen är över och jag hoppas att allt gick bra( så vi slipper göra om den,)

Har påskpyntat bloggen med hihi. Gul och fin.

Nu ska jag hoppa in i duschen och spola bort städdammet och sen börja med maten. Det blir potatisgrattäng och fläskytterfilé. Hoppas det blir bra.

Ha en bra lördagkväll Ylva

2 kommentarer:

  1. Ja, men det var ju helt logiskt. Kommer man inte in på TB så får man trösta sig med lite inköp från Odla! Härliga växter du har köpt! Ha en trevlig kväll. Det är tur man får gäster ibland så att det blir städat ;-) /Anette

    SvaraRadera
  2. Just nu kommer jag inte in på TB, så det blir nog som Anette säger att det är lätt att trösta sig med annat.
    Men du, det blir många härliga växter att se fram mot. Skulle rabatterna inte räcka får gräva fler.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera