tisdag 14 april 2009

Vardag igen


Jaha , så är det vardag igen. Inte för att jag har njutit så mycket av påsken direkt. Känns som jag varit hemifrån mesta tiden av helgen.
Tog en tur till Blåkulla och träffade alla andra efter jobbet på torsdagen. Var på födelsedagsfika på fredagen. Lördag o söndag var jag på jobbet. På lördagen lyckades jag hinna med en påskmiddag också. Måndagen var vi borta på mat.



Har försökt slänga i någon maskin tvätt mellan varven. Vädret har ju varit toppen utom igår, då det var genomgrått och regnade på
kvällen och det har varit kallt om nätterna, har fått skrapa bilrutor innan jag kunde åka
iväg.
Äntligen har det ju börjat hända lite i rabatterna.

. Ja utom att det ser bedrövligt ut med alla torra
löv och grenar och allt vad det är., men det ska
vi nog råda bot på i hel
gen om vädret tillåter.

Dåå ska jag bara vara! och göra vad jag vill !!

Tulpanerna står orörda än. Inte värt att säga det
så högt ifall att det står en liten bambi och tjuv-
lyssnar, då kan det vara kalhygge i morron.

Var och försökte trampa hål i isen på dammen igår och det höll på att bli väldans vått. Trodde den var tjockare än så. Men det går fort nu.

Ni får ha en bra vecka, själv ska jag jobba.

Ylva










4 kommentarer:

  1. Helgen försvann fort. Så är det om man har trevligt.
    Härligt med vår. Det händer någonting varje dag.
    Rådjuren smyger runt här på kvällarna. Bocken stod bara några meter ifrån oss igår kväll och skällde. Så jag har spridit blodmjöl för jag vill inte ha besök i trädgården nu.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Låter som om vi hade en likadan påskhelg! Förutom att jag hoppade över Blåkulla iår.
    Gott att det börjar bli vår hos dig också. Hoppas det blir varmt i veckan så det händer lite i landen och att helgen blir toppen förstås! Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Känner igen tanken och den vardagliga lunken, med alla måsten!
    Härligt när det våras och det gör det även hos mig och det är sååå ljuvligt med alla små bladrosetter som kryper upp ur jorden för varje dag.
    Ha det gott och unna dig lite egen tid ibland ;)/ Bea

    SvaraRadera
  4. Det är så härligt när det börjar våras i blombänkarna och man ser ett och annat som tittar upp. Sen minns man ju inte riktigt allt man påtade ner på hösten :) Skönt när påsken är över och vardagen tar i igen.
    Ha det bra /LOtta

    SvaraRadera