måndag 4 maj 2009

Haft långledigt

Tre hela dagar ledigt. Vilken lyx!
Var ju ganska slut när jag kom hem 19,10 på valborg. Vi åt lite och sen somnade jag i soffan "Skäms" så trevlig var jag.
Men sen har jag varit ute både fredag och lördag. Vilket kanonväder det varit Jag har krattat färdigt överallt och det blev så fint. Det blev inget eldande i det vilda, så jag släpade bort ca 10 kärror till återvinning.

Har börjat rensa lite löv i dammen och blev dörädd när grodan började hoppa runt i en lövhög. Trodde den var på ett annat ställe. Massor av liljekonvaljer börjar komma upp vid dammen.
Vindruvan "Spulga" har stora knoppar. Den har jag ute mot en södervägg. Få se om det blir druvor i år. Det är nog tredje året sen jag grävde ner den nu.
Näckrosen som blommade i sin hink för första gången förra året har äntligen fått en stor korg och fått flytta ner i dammen. Jag har premiärdoppat fötterna. Det var inte såå kallt som jag trodde. Men efter en stund var hela jag som en stor isbit.
Har äntligen fått klippa i rosorna också. Min stackars Romans såg inte frisk ut. Alldeles svarta grenar. Tror det är en zon 3 ros men står i söderläge där det är varmt. Det blev inte så mycket kvar när jag var färdig där inte. Och Symphatin blev det ännu mindre kvar av. Men det kommer nytt neri.
Hade 20 års kalas på söndagen. Hade ju bestämt mej för att göra smörgåstårta, men på lördag eftermiddag ångrade jag mej. Så där stod jag och bakade tårtbotten chokladrutor och två sorters kakor på lördagkväll. Fick tyvärr ingen bild på den stora jordgubbstårtan för den försvann i ett nafs. Många fikasugna kom det. Så nu är det bara att börja ladda upp för studentskivan i juni.

Men nu ska jag gå och vara lite social ett tag (innan jag somnar i soffan) fniss,,

Ylva

1 kommentar:

  1. Det är inte så lätt att inte vara så social och trevlig när man kommer hem sen kväll. Jag jobbar också skift och vet hur det är, missar lite av de sociala biten men, men,.. vad kan man ;)
    Ledig tid tycks alla trädgårdsnördar fylla ut sin fritid med nu i varje fall och då får man åtminstone frisk luft - härligt med tr-jobb :))
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera