lördag 28 mars 2009

Länge sen

Känns som det var evigheter sen jag var här sist och skrev. Men ibland finns varken tid eller ork. Den här veckan var det orken som svek. Har jobbat hela veckan, men det känns som jag inte fått nåt vettigt gjort.

Chefen har haft semester och 3 sjuka på en gång blev lite jobbigt. Jag fick jobba min lediga dag, men ska försöka få en långhelg ledig nästa vecka istället.
Vad mycket tid det tar att ringa runt och ragga folk som kan jobba då. Vi har ju inte så många extra att ta till heller. Ni ska se hur schemat ser ut. Kladd, kladd, kladd. Fniss!!

Ja man kan ju bara skratta så här i efterhand. Jag har både varit chef, kontorist, kassörska och varuplockare i veckan. Undrar om man får lön för 4 också??!!??

Förra helgen satte jag ca 20 sorter fröer och nu börjar en del titta upp och vinka lite. Härligt!
Hoppas att det börjar växa ordentligt snart så gubben får en djungel i arbetsrummet.

Men vad sjutton det går ju inte att ladda in bilder!!!!!! Tråkigt, jag som ville.
Så det blev ett kort inlägg nu.

Ha en bra lördag / Ylva

4 kommentarer:

  1. Usch, ja, eländet med att få sjukersättare verkar förekomma överallt, trots att det talas om rekordsiffror inom arbetslösheten. Ja, vem begriper sig då!?
    Men något trevligare är väl ändå vårens sådder som är på G, synd att du inte fick in bilder, men annan gång kanske.
    Ha en riktigt skön helg! 7Bea

    SvaraRadera
  2. Tycker absolut du ska har extra lön!
    På mitt jobb sparas det ju så inte blir det några extratimmar för mig och de andra deltidarna. Nej, det är väl bättre att låta heltidspersonalen slita ut sig......
    Jaja, den dagen de ringer så kanske jag inte kan......(om jag inte känner för lite extra pengar förstås *ler*).
    Ha en trevlig kväll! Nu ska jag kolla sista perioden i hockeyn........Heja HV!

    SvaraRadera
  3. Sv: Haha neje. Det orkar jag inte! (x
    Låt Robin städa ;P

    SvaraRadera
  4. Sv: nje egentligen inte. men ändå :P

    SvaraRadera