tisdag 3 mars 2009

Bara ledig jag.....





Hade egentligen tänkt göra inlägg i TB men det gack inte. Kom inte ens in. Idag har jag varit ledig igen. Ni måste tro jag bara är ledig. Men jag jobbar faktiskt heltid, hihi.

Vaknade i morse och det såg ut så här utanför dörren. En hel dm blötsnö. Efter frukost samlade jag nog med kraft för att orka gå ut och skotta undan. Ett stort TACK till snälla grannen som tagit nästan hela vallen med traktorn. Armarna var som gele när jag var klar ändå.

Senare traskade jag ner i källaren och började röja undan i gamla tvättstugan som ska bli förråd. Dimman i Lutzen var blahablaha. Snacka om att det var dammigt. Nu är det bara en del stora saker som ska ut. Sen ska där skuras från tak till golv innan hyllorna kommer på på plats.

Hittade en zinkbalja längst in i bråten, med lagoma rosthål i botten. Så nu har jag TVÅ!!!

Efter det tog jag ett rejält tag med badrummet. Tvättade duschdraperiet och skurade väggar och golv. Det var ett skitgöra och ryggen gör in i bomben ont, men nu är eländet gjort för den här gången.

Och äntligen har jag fått ett gäng fröer i jorden. Det skulle ju inte bli så mycket iår, hihihi.Det blev "bara" 18 sorter. Solrosorna sparar jag så det inte blir som förra året, när dom blommade färdigt på altanen, innan jag hann få ut dom.

Titta vad jag hittade på altanen då.

En pellis och passionsfrukten jag fick
har knoppar. Så det kanske finns hopp om våren snart då.
I lördags hade vi grannarna här på mat och det var sååå gott. Fläskfilé och potatisgrattäng blev det och glass med fruktcoktail till efterrätt. Sen var vi på syrrans 40 års kalas på söndagen. Tänk att den lilla skitungen har blivit 40 redan. Hur gammal ska då inte en ann vara?????????????????????
Nu ska jag sluta babbla för idag. Ni får ha det så bra i veckan /Ylva


4 kommentarer:

  1. Trots allt är vinterbild otroligt vacker! Men, visst väntar vi på vår och det behövs massor av blötsnö för att ta bort den gamla innan våren gör entré ;)
    Oj, har du hunnit så så många påsar som 18!!
    Med tanke på din tvättstuga - det behövs lite skitjobb förrän det blir riktigt fint.
    Själv håller vi på med att tapetsera det andra rummet och nu har vi högar av skräp i alla rum...suck, pust och stön! Kanske vi får ordning på det någongång.
    Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  2. Ledig? Tycker jag inte det verkar som om du har varit :-)Men det är skönt när det är gjort. Att så är ju förstås rena nöjet, så lite ledig har du ju varit trots allt! /Anette

    SvaraRadera
  3. Härlig vinterbild men nog väntar man på våren och sommaren alltid. På jobbet har vi fått pelargonsticklinga och fuchsia sticklingar så man längtar så efter sommaren. Det är jobbigt att skura duschen man får lätt i ryggen då, inget som jag brukar se framemot att göra men ibland måste man bara. Ha det bra

    SvaraRadera
  4. Haha, så det var du som skrev hela tiden på min blogg?! (x
    Du vet att du har skrivit fel länk så jag hamnar hela tiden hos nå 10 årig flicka
    HAHAHA xD

    SvaraRadera