tisdag 17 mars 2009

VÅREN.......

Men , vad tiden springer iväg när man har roligt!
Har jobbat hela helgen, tyckte det nyss var min helg förra gången. Jag tog frivilligt på mej kassan både lördag och söndag. I vanliga fall är jag inte i kassan så mycket, men kände mej såå trött efter veckan.

Vaknade av en stor sol idag. Hoppade ur sängen med fart för att hinna med att se den. Men när jag kommit så långt spöregnade det. Men nu skiner den som en tok igen. Det är 10 grader varmt och droppar ordentligt från taket. Härligt!

Jag ska gå ut och skotta fram solhörnan snart. För om några timmar kommer solen dit. Härligt att man kanske kan ta en fika där på eftermidda´n. Bäst att passa på . Ska nog lyckas lura ut "gubben" med.

Mina plantor har börjat gro och växer på ordentligt. Men Azalean har redan kolat. Ja ja!
Beställde ju en massa nya fröer från Impecta i veckan, HMM!
Skulle ju inte köpa några alls iår. Men det går ju att ångra sej, hihi.
Hoppas dom kommer snart.
Imorgon ska jag och en tjej till på jobbet åka till Falun på inventeringskurs. Vi har ju inventering snart igen. FYYYY!!!!
Ska bli skönt när den är över. Jag har ju redan varit med på två st utan kurs och det har gått bra, men vill dom kosta på det så...
Hoppas det blir god mat. Det var ju meningen att hon skulle köra men bilen pajade ,så nu tar vi tåget. Ganska skönt, då behöver ingen köra och det tar ju bara en timme.
Lyckades riktigt "bra" när jag skulle lägga in foton i albumet. Skulle byta namn på ett gäng och fick över 2000 kopior. Ju fler jag tog bort kom det ännu fler. Men till slut kom jag på hur jag skulle göra. Har man inte ett göra så skaffar man sej, Hihi.
Nu ska jag gå ut i solen
Ha en bra dag.














5 kommentarer:

  1. Visst blir man glad när den äntligen är här: VÅREN! Inventeringskurs? Ska det vara nödvändigt, så himla krångligt är det väl inte att räkna grejor och skriva upp på ett papper. Eller?!
    Ser att du har lagt in en bild på Therese Bugnet! Jag planterade en i höstas, ska bli så kul när den börjar växa! /Anette

    SvaraRadera
  2. Om det bara var att räkna sk...ten vore det väl inget problem, men nu ska man sitta vid datorn och föra in en massa skulder och fordringar också,och en del papper som ska mailas och faxas och gud vet allt.

    SvaraRadera
  3. Här har jag också väntat på vår väder och det har vi haft nu i två dagar, solen har varit framme och snön har smält. Vi var också och skottade undan snö här på terasserna, kanske man kan sitta ute och dricka kaffe i helgen.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  4. Där ser man, våren och ljuset som vi sååå väntat på, har väl nått dom flesta - äntligen! Dina bilder "skvallrar" faktiskt om att du har vår på G, sådder, snösmältning osv, den bästa tid vi har på året, synd bara att allt går så fort.
    Ha det trevligt på kursen! //bea

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja, det gör du nog ;P

    SvaraRadera