söndag 8 mars 2009

Söndagkväll

Ja så är den här helgen slut också. Igår tog jag det ganska så lugnt. Var en aning trött efter veckan som varit. Idag har jag tvättat (det vanliga helgjobbet) och tagit reda på en jättehög med tvätt som jag inte orkade i veckan. Men snart har jag kommit igenom all tvätt som ska tvättas som legat.
Vaknade halv 9 i morse och då lyste SOLEN utanför fönstret. Men en kvart senare var det lika grått och trist som igår. Vill ha varmt och skönt så snön försvinner snart.
Fröerna jag satte i tisdags har en del börjat gro redan.
Blomman för dagen, Blåvinda, Indiankrasse och azalea.
Springer och kikar stup i ett för att se om det kommit nå´t mer.
Tokig man är va??
(Oj vilken suddig bild)
Var iväg en sväng till gubbens mormor och tittade till henne. Hon ringde ju och väckte oss i morse. Men nu var allt bra igen. Sen var vi iväg till ett par bekanta och fikade. Hon jobbar ju så mycket så man måste passa på när hon är ledig.
Imorgon är det en ny arbetsdag 7-17. Sen är det min arbetshelg igen till helgen. Tycker nyss det var min helg, men nu har det snart gått 4 veckor igen!! Förstår inte vart tiden tar vägen!!
Killarna sitter och tittar på Beck och gubben ligger i sängen och lyssnar på Dacapo. Ska väl gå och knyta ihop mej själv snart också.
Ha en bra vecka nu / Ylva

5 kommentarer:

  1. Roligt att så frön men sen när dom spricker och det blir en massa man ska skola om då har man plötsligt inte plats för dom. I morron har jag ledigt då ska jag skola om lite frön.
    Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  2. Kul att det växer. Känner igen det där med att springa och titta flera gånger om dagen.
    Något som kunde minska är tvätten.
    Visst går tiden fort nu.
    Trevlig vecka!

    SvaraRadera
  3. Kul när det gror och tror bestämt att vi är rätt många nu som går och vippar på plasten för att kolla gång efter annan om det hänt ngt sen sist :))
    Ja, usch fy, vad veckorna går fort och två lediga dagar är oftast fyllda med allehanda vardagliga göromål, men vad kan man :0 Bra så länge man hänger med!
    Ha en trevlig vecka! /Bea

    SvaraRadera
  4. Men nu är det varmt :D
    Det är ca 8 grader plus ut ^^

    SvaraRadera
  5. Sv: Jag vet inte. Han snacka något om att han ska söka till någon annan skola. Så vi få se :)

    SvaraRadera