torsdag 26 februari 2009

Lite svammel bara

Jag har haft ledig dag IGEN. En del har det ju bra minsann. Klev upp i skaplig tid i morse. Inget vidare väder idag. Det hade snöat en dm blötsnö inatt och idag har det varit snöblandat regn med ca +3 grader. Har varit in till Gävle en sväng för gubben skulle till tandläkaren. Vilken tid det tog där då. Jag trodde han blivit bortrövad av den där unga tandhygienisten som kom ut och hämtade honom. Men till slut så dök han upp. Men det var riktigt skoj i väntrummet ändå. Storbilds TV med naturprogram och personalen var jättetrevliga. Bjöd på kaffe också. Så mej gick det ingen nöd på. Värre med gubben som kom ut med en stor tjock läpp.

Var och tittade lite på bokrean också men hittade inget speciellt lockande. Var för hungrig för att kunna koncentrera mej. Så vi åkte hem och fixade lite mat istället. Tänkte ju stanna på SOS kiosken, men killarna ska ju också ha mat. Men då var ju ingen hemma när vi kom hem, snopet!

Dom har ju sportlov här den här veckan så det blir ju inte många knop där inte. Imorgon jobbar jag 7-17 sen är det helg igen. DÅ ska jag minsann försöka få dom där attans fröna i jord. Trodde jag skulle hinna idag, men tiden sprang ju iväg alldeles för fort.

Nu ska jag gå och vara lite trevlig mot gubben också. Har ju köpt varsin stoooor semla att smaska på till Antikrundan.

Ha en bra kväll.

3 kommentarer:

  1. Tandläkaren är inget kul! Var där igår och nu dröjer det ett år till nästa gång om jag inte biter sönder någon tand. Det enda jag lagar är gamla fyllningar som gått sönder, var jättelängesen jag hade ett nytt hål.
    Semlor, är så gott! Kan äta nästan hur många som helst. Ha det så trevligt på jobbet imorgon! /Anette

    SvaraRadera
  2. Låter inte kul med tandläkar besök men det är så skönt när det är över. Här har dom minsann inga storblids tv:n i väntrummen hos tandläkaren och inte heller vid hälsostationen.
    Jag sådde mina frön för tidigt som vanligt så nu får jag börja snart skola om blomman för dagen. Nåja ska lyfta ut allt sen i växthuset i vår så det är lungt med tanke på att dottern ska ha student festen här sen i maj. Brukar bli lite stökigt med frö uppdrivning men oj så kul!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Usch och fy för tandläkare, jag har just klarat av mitt besök och lyckligtvis blev det bara ett!
    Låter verkligen avkopplande med storbilds TV i väntrummet :)
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera