tisdag 3 februari 2009

Sovmorgon

Idag hade jag sovmorgon
Men vaknade tidigt ändå. Ja man måste ju upp i allafall. Lugnt och skönt är det. Gubben har åkt till jobbet. Pojkarna sover. Den yngste är jätteförkyld och den andre klagade på halsont igårkväll, så vi får väl se vad det blir. Inte ens gojorna har vaknat. Så det blir en låååång frukost med mycket kaffe och tidningen.



För tillfället är det -8 grader, men jag tänkte försöka komma ut och gå en sväng iallafall. Känner att det börjar spritta lite i kroppen och man vill UT.

















Och gårdagen gick riktigt bra med nya chefen. Jag som hade sån ågren för det. Jaja, dum man är. Vi hade ett jättejobb igår och hade ca 1100 prisändringar att göra. Det tog hela dagen, men nu är det gjort.


Måste snart leta fram jordsäcken och börja sätta lite fröer. Blir så sugen när jag ser alla odlingar och vad mycket allt växer.



Jahaja nu kom sonen in och klagar över jätteont i halsen. Hade ju inte väntat annat heller.

Kan någon tala om varför det inte ser ut likadant när man förhandsgranskar som innan?? Blir inte riktigt klok på det!!



Men nu ska jag sätta på pannan och äta frukost.



Ha en jättebra dag.

2 kommentarer:

  1. Låter jätte skönt med sovmorron det är sällan jag har det för vi ska ju ha ut hästarna varje morron. Men pyjamas dagar brukar jag ha:)
    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland oroas man sig helt i onödan.
    Sovmorgon tänker jag ha i morgon på min lediga dag. I vanliga fall är jag uppe redan 5-tiden så man är väl välförtjänt av några timmar längre ;)
    Ja, sådderna skall nog snart ner i jorden och därmed börjar den stora bevattningskontrollen :)
    ha det gott! /Bea

    SvaraRadera