söndag 22 februari 2009

Sol och snö

Vaknade igår morse av fågelsång både ute och inne. Vilket härligt uppvaknande. Drog upp rullgardinen och solen toksken. Man blir ju så glad när det äntligen är lite sol. Men det var ju lite för tidigt att ta frukost på altanen utanför.
Det var -14 grader. Men det blev ju lite varmare under dagen sen.
Idag var det ju inte fullt så roligt . Snön vräker ner IGEN. Jaja man får väl glädjas åt dom stunder som varar.
Tog en ordentlig sovmorgon idag. Vaknade klockan 11. Men det gjorde ju inte såå mycket. Håller på med tvätt och städning idag. Så skulle jag ta fram fröerna och såkrukor. Krukorna trodde jag att jag hade på altanen i röran under soffan. Men ack vad jag tog fel. Dom fanns i skjulet där killarnas leksaker var förr. Med en stooor isvalk framför. Fram med stora hackan då och väl inne var där allsköns bråte. Både tokigt och rätt. Krukorna hade någon knökat in längst borta i hörnet. Men skam den som ger sej. Dom ska in och in kom dom, så nu är det bara att börja. Måste ner till affären och köpa jord också.Killarna är i garaget och håller på med en bil som stått uppallad sen i november. Förhoppningsvis får vi tillbaka garaget i veckan. Dom hade äntligen lyckats få växellådan på plats. Dom har ju varit förkylda i omgångar och då är det inte så bra att ligga i ett kallt garage heller.
Lilla gubben har fortfarande ont i axeln och armen. Varit till sjukgymnasten två ggr och sist sa han; Det kan ju vara nå´t annat än diskbråck. Det lät ju inte såå positivt, men men.

Igår var jag såå duktig och gjorde mappar till alla mina nya foton. Alla gamla är ju på vift någonstans i cybervärlden.
Nu ska jag sticka ner och handla och så måste jag väl ta ett tag med snön också. Mat ska vi också ha men vad???

Läste en artikel om spikmattor i tidningen idag. Är det någon här som testat??
Är dom så bra som det står??
Nej nu ska jag göra nåt annat. Ha en bra dag.















4 kommentarer:

  1. Visst blir man glad när solen skiner! Sovmorgon kan man inte ha när det är sport på TV, här har det varit skidåkning både på längden och tvären hela dagen. På TV alltså *ler*
    Hoppas du fick något sått nu då.....

    SvaraRadera
  2. Hej! Ännu en "trädgårdsbloggare" fann jag ju här! Trevligt! Så det var hos dig solen var i går.. jag trodde den flyttat till Afrika, typ..:)
    Jag har precis läst om spikmatta och dess effekter hos en bloggare! Kolla hennes erfarenheter på den här adressen: http://lillab.blogspot.com
    Själv har jag inte testat..
    Ha en fin, ny vecka!
    /Kirsti

    SvaraRadera
  3. Här har också snön vräkt ner hela går dagen. Sådde frön för att stänga ut eländet. Så nu är det bara att vänta och se om nåt spricker av allt jag sådde. Har ingen erfarenhet av spikmattor men dom som provat är helt nöjda har jag hört på jobbet.
    Ha en bra vecka!
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Oj, så solen finns hos dig :)Visst är det skönt med sovmorgnar, speciellt om det är grått och trist ute ;)Men snart skall väl det bli ljusare dagar och lusten för sådder sätter igång.
    En spikmatta har jag, men nja...hjälper och hjälper...den ger lite lindring för stunden, av värkande nacke och ryggar (enligt mig).
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera