söndag 15 februari 2009

Oj vad tiden går

En hel vecka sen jag var här och skrev. FYYY på sej!!


Har jobbat min helg igen. 7-14 både lördag och söndag. Är alldeles mosig och trött. Jobbar bara var 4:e helg men det går fortare och fortare emellan.
Igår var det ju toppenväder -13 på morgonen, strålande solsken och nollgradigt på da´n.Idag är det bara -2 och mulet, det kom lite snöflingor på eftermidda´n.

Har sovit dåligt hela veckan tycker jag. Gubben har ju vandrat runt på nätterna med värk och då kan ju inte jag sova ordentligt heller. Sen var det ju fullmåne i början av veckan. Känner av den ibland. Men igår var han till sjukhuset och fick starkare mediciner, så inatt har jag sovit.

Vi har varit hundvakt några dagar med, till Bitzie,det här lilla yrvädret. En riktig knähund. Bortskämd som bara den, men ganska mysig med. Vill gärna komma upp i sängen, men där är det stopp. Fast om ingen är vaken kan man ju smyga upp ändå.







Vi har hunnit vara iväg på födelsedagskalas både på torsdag och fredag. Förstår inte att alla gaddar ihop sej samtidigt. Men då blir det ju en massa tårta och det gillar ju vi kakmonster. MUMS!!

Idag när jag kom hem tog sonen med mej ut och övningskörde. Första gången jag inte suttit på helspänn och beredd med handbromsen. PHU. Det är skönt när dom börjar bli lite säkrare. Han ska iväg till Söderhamn på halkkörning på tisdag, så det går framåt.

Nyss har vi ätit den andre sonens köttfärssås med spagetti, mumsigt värre, men lite starkt. Tur det finns vatten i kranen. Har jag tur kanske det blir en matlåda tills imorgon med.

Nu hör jag hur gubben letar i skafferiet efter godis, hihi. Kan han leta.

Såg att jag hade fått en utmaning av Bea, ska fundera lite om jag har nåt att berätta.

Nu ska jag gå och hänga lite tvätt och sen ska jag hänga en stund framför tv:n. Ungefär vad man orkar nu. Ska upp och jobba imorgonbitti igen.

Ha nu en riktigt bra kväll

1 kommentar:

  1. Vilken liten goding ni har passat! Ser ut som en mindre kopia av min hund.
    Har jobbat helg och idag var det så lugnt, var nog den lugnaste dagen nånsin. Men så var det också ett underbart soligt väder.
    Hoppas maken tablett hjälper nu då. Jobbigt med värk - för alla!

    SvaraRadera