söndag 8 februari 2009

Allting är vitt, vitt, vitt...........

Vaknade kl 10 idag och tittade ut

Bara vitt, vitt vart man än såg. Var ju på födelsedagskalas igårkväll och när vi åkte hem var det -2 grader och regnade. Inte trodde man ju att det skulle bli massor av snö. Så det var att gå ut och röja lite snö. Skottade fram till sonens stuga med. Han blev jättedålig, med feber, hosta och ont i kroppen. Men han vill inte komma in och sova.

Jag har tillbringat nån timme i tvättstugan. Ja inte har jag då tvättat! Nejdå. Det har varit strul med både tvättmaskinen och tumlaren, sen dom blev flyttade. Maskinen vill inte pumpa vatten, så efter diverse justeringar med slangar och rengöring av det mesta hoppas jag att det funkar nu. Lyckades hitta en rostig krona och en bit av en stålbygel i silen. Ändå tömde jag den när vi flyttade den. Sen har den ju hoppat som en galning vid centrifugering. Frågade gubben om han kollade benen när dom ställde den på plats. ????? Nä just ja.

Förr tömde vi vattnet ur tumlaren varje gång, men jag ville ha så att vattnet går ut i avloppet ( för ibland glömmer man ju??) Ja han drog ur slangen och vattnet forsade ut över både bänk och golv HMM!!

Vadå?? skulle den sättas fast i röret som går ut därnere??

Av erfarenhet vet jag ju att det manliga könet inte vill läsa instruktionsböcker och då blir det ju en aning tokigt ibland, tur att det inte var värre, HIHI!



Har börjat läsa en bok idag som jag beställde för ett tag sen.

Vi har ju hela källaren full med diverse bråte. Allt som blivit över har hamnat där nere. Nu ska vi ju börja rusta där och då behövs det ett rejält krafttag att rensa. Gubben släpar hem och jag blir galen på allt som är överallt. Man behöver inte ta emot allt skräp som andra vill bli av med. Eller???

Tänkte lägga den i gubbens bokhög sen, fniss.

Ha en bra dag.








3 kommentarer:

  1. Tekniken är underbar, blott den fungerar. Hos oss har den ena prylen efter den andra gått sönder här på kort tid, så jag vet hur lätt irriterande det kan te sig att vara utan dessa nyttiga apparater :)
    Sedan all snö...puh!
    Hoppas du får en bra vecka! /bea

    SvaraRadera
  2. Kul att jag hittade dig här! Snart har väl alla på Trädgårdsblogg gått över till Blogger...
    Hoppas du får en fortsatt bra vecka!
    /Helen

    SvaraRadera
  3. Att det samlas på hög lite här och det känns välbekant!! Är månne kvinnor bättre på att slänga "skräp" jämfört med män?
    Du har en utmaning hos mig om du har lust!
    Må gott! / bea

    SvaraRadera