tisdag 2 juni 2009

Vilken helg...

Vilken kanonhelg vi har haft. Nästan så det blev "lite" klaga på söndan. Men bara tyst så ingen skulle höra. Tvätten torkade ju nästan innan den kommit upp på linan ju. Jag har varit utomhus den mesta tiden av helgen så kinderna svider en aning. Myggorna har stuckit mej ocn dom gula nyckelpigorna har varit hemska.
Mina barn kom ju som vanligt inte ihåg att det var morsdag, men ,men man kan ju inte få allt. Jag kom ihåg min mor iallafall. Gubben frågade om dom ritat varsin fin teckning år mej när han kom från jobbet. Hehe!



Jag kom mej äntligen för med att tvätta köksfönstren, fast jag fick ju ta det i omgångar efter skuggan. Igårkväll halv 11 fick jag äntligen upp nya gardiner också. Tror ni inte dom satans flugorna varit och skitit på dom redan. Stoora prickar och ränder. Fick ju jag för att jag gjorde mej till då.

Sen behövde ju mina klematis få ett stöd akut. Eftersom gubben var på jobbet och det inte fanns nånstans att köpa armeringsmatta i närheten fick det bli en nödlösning i år. Man tager vad man haver.

Igår for jag ner till stoora city i Gävle efter jobbet . Yngste sonen tar ju studenten den 12:e och behövde kostym o skor. Han ringde när jag åkte från jobbet o hade hängt undan kostymen och sen hade han hittat skor innan jag var nere i centrum. Så det var bara att betala o åka hem igen. Tur det så varmt som det var. Hoppas han blir stilig nu då.

I går och idag har jag gått snabbkurs på jobbet för att försöka klara allt under semestrarna. Mååånga låånga suckar blev det och måånga lappar att stoppa på säkert ställe. Jaja det är väl bara att bita ihop och ta sej an sakerna. Jag har ju gjort det mesta förr men det var flera år sen. Och kontorsgöra tycker jag är sååå skittråkigt. Jag ska jobba med händerna och springa runt som ett yrväder, då trivs jag ju som bäst.


Tulpanerna jag hade med sist hittade jag bara ett namn på Cum Laude. Dom såg då mycket blåare ut på bilden, men dom blev ju inte så tokiga ändå.
http://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/tulipa_cum_laude.jpg

Nu ska jag gå och göra matlådor till sonen och mej. Imorgon blir det ris o korvstroganoff, lättlagat o lättätet.

1 kommentar:

  1. Visst är det lätt hänt att man klagar så fort det inte är LAGOM bra!!
    Vilken fiffig spaljè anordning :)
    Semestertider på arbetsplatserna är en liten prövning men det brukar ordna sig ;)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera