tisdag 9 juni 2009

Det går trögt...

Två dagar har redan gått av semestern. Speciellt mycket har jag ju inte hunnit med direkt. Igår kände jag mej lite febrig men skulle ju byta rumsgardiner iallafall. Jo pyttsan!! Jag lyckades få ner hälften, sen orkade jag inte mer.
Men jag lyckades få upp spaljen till passionsblomman på altanen framåt eftermiddan när jag kände mej piggare igen.
Så idag tog jag tag i gardinerna och fick upp sommargardiner. Julgardinerna har väl gjort sitt nu va. Iofs är det snart dax att byta igen så...
Ikväll har jag bakat lite bröd som blev jättegott. Så var jag ner och handlade det mesta till fredag när vi ska ha studentbjudning. Fick handla med tidspress för "gubben" väntade på bilen. Han, äldste sonen och hans flickvän stack ner till Västerås och kommer hem på torsdagkväll.
Tur att det är ljust länge så dom kan ut och hämta ett gäng björk sen. Hehe.

Yngste sonen hade ju teoriprov idag och kom hem som ett åskmoln. Han hade 3 fel för mycket. Oj vad besviken o lessen han har varit hela kvällen. Så skulle vi ut och övningsköra lite för han ska köra upp i morgon. Då startade inte hans bil. Då blev det ju ännu värre. Stackarn, tycker så synd om honom. Han var bergsäker på att klara sej idag.
Imorgon ska jag nog fixa rostbiffen och baka baguetter och sen ska potatissalladen göras. Sen är det ju nästan färdigt ju. Svepa över med dammsugaren och skära en massa frukt.
Utomhus har jag ju inte hunnit se så mycket, men var ut och sprang förbi med kameran en sväng idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar